۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۹

تحلیل روحانی و هاشمی از اوضاع سوریه

رئیس جمهوری در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تحلیل اوضاع بحرانی سوریه و تهدیدات خارجی علیه این کشور، مواضع اصولی کشورمان در قبال این تحولات را تبیین کرد.

majmaمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور اکثریت اعضا از جمله رؤسای جمهور سابق و فعلی برگزار شد، آخرین شرایط و وضعیت سیاسی منطقه به ویژه بحران سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، تحلیل خود را از اوضاع بحرانی سوریه و تحرکات داخلی و تهدیدهای خارجی علیه این کشور و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات و تحرکات را به اطلاع اعضا رساند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آغاز این جلسه با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) به جهان تشیّع و امت اسلامی، یاد و خاطره شهیدان بزرگوار دولت، شهید رجایی و شهید باهنر را به عنوان دو عنصر مخلص انقلاب اسلامی گرامی داشت.

وی تصریح کرد: خدمات این عزیزان به انقلاب در زمان خود و شهادت این دو بزرگوار، آنان را برای همیشه در بزم انبیای الهی در تاریخ و خاطر مردم قدرشناس ایران جاودان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک هفته دولت به همه دولت‌مردان جمهوری اسلامی ایران به ویژه رئیس جمهور و وزرای دولت گفت: تقارن آغاز کار دولت یازدهم با هفته دولت را به فال نیک گرفته و امیدواریم دولت در حل مشکلات پیش روی کشور موفق باشد.

هاشمی رفسنجانی همچنین سلامت و بهبودی هر چه سریع‌تر حبیب‌الله عسگراولادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را از درگاه احدیت مسألت کرد.

وی در ادامه با ابراز نگرانی شدید از بحران‌آفرینی هایی که در کشورهای جهان اسلام در حال اوج‌گیری است، گفت: اوج این بحران‌آفرینی‌ها را در حال حاضر در کشور سوریه مشاهده می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مقدمه‌چینی‌های قبلی آمریکا برای حمله به سوریه، گفت: به نظر می‌رسد هدف اصلی آمریکا از ماجراجویی در منطقه، محدود به سوریه نیست و کل خاورمیانه را دربرمی گیرد.

وی به نقش‌آفرینی اسرائیل در جنگ‌افروزی‌های آمریکا و متحدانش در منطقه اشاره کرد و گفت: دامنه حمله و تجاوز آمریکا احتمالاً به سوریه و شروع جنگ در این کشور محدود نخواهد بود و در واقع بازی خطرناک جنگ‌افروزی آنان ممکن است دامن کل منطقه را فراگیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ممکن است، شروع جنگ با اراده آنان باشد، ولی ختم آن، در اختیار آنان نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت راهبردی سوریه در منطقه، به عنوان دژ مستحکم مقابله با اسرائیل گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل ماجراجویی‌های آمریکا که مانند ابر سیاهی کل منطقه را فرا می‌گیرد، باید هوشیارانه و آگاهانه برخورد کند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطر نشان کرد: باید ضمن حفظ وحدت و هماهنگی و انسجام در داخل از انقلاب اسلامی خود صیانت کنیم.

وی با انتقاد از اظهار مواضع سیاسی توسط افراد و کانال‌های غیررسمی که می‌تواند برای سیاست خارجی کشور تبعات منفی به همراه داشته باشد، متذکر شد: باید از بیان مواضع غیررسمی و افراطی توسط افراد غیر مرتبط پرهیز و مواضع اصولی و هوشیارانه نظام توسط کانال‌های رسمی و مسئول بیان شود.

گفتنی است؛ در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، جهاد و حماسه اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + 1 =