۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

روایت مرضیه دباغ از جنایات کومله‌ها

در دوران دفاع مقدس و در منطقه کردستان، کومله‌ها دو نفر از جوانان سپاهی را به اسارت گرفته و وحشیانه جلوی پای عروس و داماد مانند گوسفند سر بریده بودند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مرضیه حدیدچی که در مراسم بزرگداشت شهدای «محله شالچیلار» تبریز سخن می‌گفت، اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم در دوران جنگ مظلومانه به شهادت رسیدند و بسیاری از آنان حتی نام و نشانی نیز از خود به جای نگذاشتند و باید به فکر شب اول قبر بود که از ما بازخواست خواهد شد برای حراست از خون شهدا چه تلاش‌هایی کرده‌ایم. متاسفانه ادعا هست ولی خبری از عمل نیست.

روایت مرضیه حدیدچی از جنایات کومله‌ها

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و در منطقه کردستان، کومله‌ها دو نفر از جوانان سپاهی را به اسارت گرفته و وحشیانه جلوی پای عروس و داماد مانند گوسفند سر بریده بودند. ما در قبال خون این شهیدان باید جواب پس بدهیم و باید بدانیم که این شهدا در راستای چه هدفی از جان خود گذشتند. باید با دل و جان از این انقلاب دفاع کرده و نگذاریم خون این شهدا پایمال شود که لازمه این کار تبعیت از شهداست و جوانان امروز باید بدانند که پدران و مادران آنان از جان و مال و همه چیز خود گذشتند تا این انقلاب به ثمر برسد.

حدیدچی یادآور شد: رشادت‌های جوانان کشورمان در جبهه‌های جنگ به گونه‌ای بود که آمریکا گفته بود که این بچه دانشجوها و محصل‌ها چگونه توانسته‌اند اینگونه بدرخشند در حالی که نیروهای «ساواک» را که ما تعلیم داده بودیم نتوانستند قبل از انقلاب اعتقاد آنان را سست کنند.

حدیدچی اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم به خوبی با رعایت موازین اسلامی و شرعی و با حمایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب دین خود را نسبت به شهدای عزیزمان ادا کنیم.

وی در ادامه سخنانش شناخت کامل سیره اهل بیت (ع) را از خصوصیات بارز شیعیان راستین دانست و افزود: هر وقت توانستیم امامان معصوم و یاران حقیقی آنان را خوب بشناسیم در آن صورت می توانیم مدعی باشیم که شیعه راستین هستیم و در مراسم عزای این عزیزان شرکت بکنیم.

حدیدچی اظهار کرد: برای این که درجه شناخت خود با سیره اهل بیت (ع) را بسنجیم باید به زندگی خصوصی خود اعم از مهمانی‌ها، گردش‌ها و جمع‌های خودمانی خود مراجعه کرده و ببینیم که آیا مطابق دستورات خداوند و سیره اهل بیت (ع) عمل می‌کنیم یا خیر. در این صورت است که می‌توانیم ادعای شناخت معصومین را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تنها ادعای شیعه بودن کافی نیست بلکه باید در جنبه‌های مختلف دین اعم از صله رحم، نماز، حجاب و برخورد با نامحرم شیعه بودن خود را به اثبات برسانیم.

حدیدچی در پایان گفت: امام صادق(ع) در واپسین لحظات زندگی خود به یاران نزدیکشان چنین سفارش می‌کنند که کسانی که نماز را سبک بشمارند از شفاعت ما محروم خواهند شد و این سخن امام اهمیت والای نماز را به ما گوشزد می‌کند که باید نماز را بر هر کاری مقدم بشماریم چرا که اولین سوالی که شب اول قبر پرسیده می‌شود در رابطه با نماز است.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

8 + 1 =