۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

چگونه باایمیل فایل حجیم ارسال کنیم؟

بسیاری از سرویس‌های پست الکترونیکی موجود اجازه ارسال ایمیل‌هایی با فایل‌های الحاقی بالاتر از حجم معینی را نمی‌دهند. این مقدار در سرویس Outlook و جیمیل حدود 10 مگابایت تعیین شده است

چگونه باایمیل فایل حجیم ارسال کنیم؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

از آنجایی که برخی مواقع نیاز به ارسال فایل‌هایی با حجم بیشتر از این مقدار وجود دارد، راه‌های ارسال فایل‌هایی با حجم بالاتر از ۱۰ مگابایت از طریق پست الکترونیک را بررسی می‌کنیم.اگر در حال استفاده از Outlook.com و جیمیل باشید، هنگام الحاق فایل‌هایی با حجم بالاتر از ۱۰ مگابایت، این سرویس‌‌ها راه‌های جایگزینی را برای ارسال این گونه فایل‌ها پیش‌روی شما قرار می‌دهند. اما اگر درحال استفاده از سرویس‌های ایمیل دیگری باشید، باید با راه‌های دیگری برای ارسال ایمیل با حجم بالای ۱۰ مگابات از طریق این سرویس‌ها آشنا شوید.
به طور کلی هیچ قانونی برای ایجاد محدودیت در میزان حجم فایل‌های الحاقی ایمیل‌ها وجود ندارد. استانداردهای موجود برای مدیریت ایمیل‌ها محدودیتی را برای حجم فایل‌های الحاقی ایمیل‌ها پیش بینی نکرده‌اند از این‌رو هر سرویس ایمیلی محدودیتی خاصی را برای خود اعمال می‌کند.

سرویس Gmail در صورتی که بخواهید ایمیلی برای یکی دیگر از کاربران Gmail ارسال کنید، اجازه آپلود فایلی با حجم ۲۵ مگابایت را نیز به شما می‌دهد. اما در صورتی که ایمیل حاوی فایلی با حجم ۲۵ مگابایت بوده و گیرنده آن از کاربران Gmail نباشد، به محض دریافت ایمیل از سوی سرور گیرنده، ایمیل بازگردانده خواهد شد. بسیاری از سرورها ایمیل‌هایی با حجم بالای ۱۰ مگابایت را قبول نمی‌کنند.

به‌دلیل اینکه یک ایمیل در مسیر ارسال به گیرنده از سرورهای مختلفی عبور می‌کند، امکان اطمینان از ارسال ایمیل با حجم بالا که حجم آن از طریق محاسبه محدودیت حجم سرور فرستنده و گیرنده به‌دست آمده‌است وجود ندارد، زیرا شاید سروری در میان مسیر، دارای محدودیتی کمتر بوده و در نتیجه ایمیل ارسال شده به دست گیرنده نرسد.
همچنین باید در نظر داشت به دلیل استفاده سرویس‌های ارائه دهنده‌ی ایمیل از استاندارد ( MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions برای فایل‌های الحاقی، حجم این فایل‌ها در هنگام الحاق ۳۳٪ بیشتر از زمانی‌است که آن‌ها برروی هارددیسک کامپیوترتان قرار دارند. برای مثال اگر شما فایلی با حجم ۱۰ مگابایت دارید، حجم آن در هنگام الحاق ۱۳ مگابایت محاسبه خواهدشد.

از سرویس‌های ابری استفاده کنید

شاید اولین راه‌حلی که به نظر می‌رسد استفاده از سرویس‌های ابری باشد که برای ذخیره‌ی فایل‌ها به کاربرده می‌شود. برای مثال می‌توان از سرویس‌هایی همچون Dropbox، Google Drive یا SkyDrive نام‌برد. می‌توان فایل مورد نظر را در سرویس ابری آپلود کرده، سپس با به‌اشتراک گذاردن فایل مذکور، لینک مورد نظر را برای افرادی که می‌خواهیم ارسال نماییم. گیرندگان لینک می‌توانند با کلیک برروی لینک ارسال شده، فایل مورد نظر را دانلود کرده و از آن استفاده نمایند.

منبع: زومیت

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

43 - = 38