۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ احمدی‌مقدم :

طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشده است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح «امنیت اخلاقی»، گفت: در این زمینه دولت تاکنون اعلام موضعی نکرده و قولی نیز به ما داده نشده است.

0-44-1.jpg«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش پلیس فرودگاه‌های کشور و فرماندهان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها درباره تشدید اجرای طرح «امنیت اخلاقی» اظهار کرد: وظیفه ناجا اجرای مقررات است و تلاش داریم در این طرح نیز با شیوه‌های جدید و روش‌های نو وارد شویم؛ اما در مواردی که افراد قانون را رعایت نکرده و بر تخلف خود اصرار داشته باشند، مجبور به برخورد هستیم.

وی درباره اقدامات دولت تدبیر و امید از ابتدای استقرار تاکنون در این زمینه به خبرنگار ایسنا، گفت: در این حوزه دولت تاکنون نه اعلام موضع کرده و نه قولی به ما داده شده و ما نیز ماموریت خود را انجام می‌دهیم.

فرمانده ناجا افزود: دولت جدید در حال استقرار است و ما نباید انتظارات خود از این دولت را افزایش دهیم.

احمدی‌مقدم درباره نقش وزیر کشور و اقدامات انجام گرفته از سوی وی در این حوزه نیز گفت: در حال حاضر وزیر کشور در حال تعیین معاونان و اعلام تغییرات در حوزه خود است و فکر می‌کنم که کمی زود باشد تا دولت در این زمینه وارد میدان عمل شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که اولویت اول دولت، ورود به دوره‌های ضروری نظیر مباحث اقتصادی است.

فرمانده ناجا ادامه داد: البته تاکنون در این زمینه جلسه‌ای با وزیر کشور نداشتیم، اما طبیعی است که باید برابر قانون جلساتی در این زمینه میان پلیس و وزارت کشور برگزار شده و دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: همانطور که بارها گفته‌ایم، کار ناجا سیاست‌گذاری نیست و ما از شیوه‌های نو و سیاست‌های جدید در این حوزه استقبال می‌کنیم.

برخورد با ناهنجاری در فرودگاه‌ها با حساسیت ویژه

وی همچنین درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی در فرودگاه‌های کشور،‌ تصریح کرد: فرودگاه‌ها نیز جزئی از خاک همین کشورند و تفاوتی ندارد؛ اما این طرح در فرودگاه‌ها با حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود، چرا که ممکن است برخی از مسافران خارجی در این زمینه توجیه نشده باشند که باید قوانین برای این دسته از افراد نیز توضیح داده شود.

فرمانده ناجا اضافه کرد: به طور کلی ماموریت ناجا در حوزه امنیت اخلاقی تعطیل نشده و برقرار است.

احمدی‌مقدم همچنین درباره کشف مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور به ویژه ایام حج، اظهار کرد: در گذشته تعدادی از حجاج آن هم برای مصارف شخصی خود اقدام به حمل مواد مخدر با خود می‌کردند که این افراد در عربستان دستگیر می‌شدند.

وی افزود: در گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر سالانه در کشورعربستان به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر می‌شدند که خوشبختانه امروزه با اقدامات انجام گرفته، دیگر هیچ مورد دستگیری نداریم.

آغاز اعزام حج عمره از فرودگاه امام

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به مشکلات پیش‌ آمده به ویژه در حوزه ترافیک هنگام اعزام حجاج،‌ اظهار کرد: به گفته رییس سازمان هواپیمایی پس از پایان حج تمتع، اعزام‌های عمره از فرودگاه امام (ره) آغاز خواهد شد.

وی درباره مشکلات ترافیکی پیش آمده در ایام حج به ویژه در اطراف فرودگاه مهرآباد نیز اظهار کرد: در این ایام متاسفانه شاهد این بودیم که برخی از حجاج از خودرو پیاده شده و با وسایل خود در حال دویدن به سمت ترمینال‌ها بودند تا از پرواز جا نمانند. بنابراین از حجاج و به ویژه همراهان آنان می‌خواهیم تا در همان محل حجاج را بدرقه، یا از آنان استقبال کرده و با افراد کمتری به فرودگاه بیایند؛ البته پلیس نیز در ایام حج تمهیدات ترافیکی را در این معابر اعمال خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 21 = 27