۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶

پاسخ دانشگاه علامه به صدرالدین شریعتی؛ حرمت دانشگاهیان فرهیخته را پاس دارید

با توجه به این که بسیاری از چهره‌های ماندگار و شخصیت‌های علمی برجسته کشور در حوزه‌هایی مانند حقوق، حقوق بین‌الملل، ادبیات، فلسفه، معارف اسلامی، ارتباطات، مدیریت، حسابداری، اقتصاد، روانشناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از استادان دانشگاه علامه طباطبائی هستند و الگوهای اخلاقی و علمی برای دانشجویان و اهل فرهنگ و دانش هستند، لازم است ضمن نکوداشت جایگاه و شخصیت آن‌ها، از طرح مطالب مبهم و نادرستی که چهره عمومی دانشگاهیان این دانشگاه را خدشه‌دار می‌کند، بپرهیزیم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دانشگاه علامه طباطبائی با صدور بیانیه‌ای درباره اتهاماتی که در روزهای اخیر به اعضای هیات علمی این دانشگاه وارد شده است، پاسخ داد.

62.jpeg

متن این بیانیه به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن ابراز سپاس از پیام‌های فراوان استادان، دانشجویان، همکاران و جامعه علمی و فرهنگی کشور برای اعلام حمایت و آمادگی برای همکاری در جهت ارتقای فعالیت‌های علمی در این دانشگاه، با توجه به پاره‌ای از مطالب عنوان شده در مورد استادان این دانشگاه در روزهای اخیر، نکات ذیل را جهت اطلاع جامعه علمی کشور بر می‌شمارد:

۱- استادان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌های کشور از جمله فرهیخته‌ترین و منزه‌ترین قشرهای این جامعه هستند و چنانچه نظرسنجی‌های علمی نشان می‌دهد، دانشگاهیان از معتمدترین گروه‌های مرجع در جامعه هستند. در این میان استادان و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی جایگاه ویژه‌ای دارند. در چند دهه گذشته اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه از چهره‌های برجسته حوزه علم و فرهنگ و اخلاق بوده‌اند و هزاران انسان فرهیخته که هم اکنون مناصب کلیدی علمی و اجرایی کشور را برعهده دارند، در همین محیط پاک علمی پرورش یافته‌اند. دانشگاهیان دانشگاه علامه بی‌گمان از اخلاقی‌ترین، پاکدامن‌ترین، متدین‌ترین و دانشمندترین گروه‌های اجتماعی در جامعه ایران بوده‌اند، از این رو بسیاری از مباحث نادرست و فضاسازی‌های غیراخلاقی و بی‌پشتوانه در مورد اعضای هیات علمی این دانشگاه نباید موجب خدشه‌دار شدن چهره گروهی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی کشور شود.

۲- دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی و مجموعه مدیریت و کارکنان این دانشگاه همواره در دهه‌های گذشته در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و با آرمان‌های این نظام و آموزه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیوندی دیرینه داشته‌اند. از این رو در هر شرایطی رسالت‌های بزرگ علمی و دینی خود را پیش خواهند برد.

۳- فضای اخلاقی اسلامی جاری در این دانشگاه محدود به چند سال گذشته نیست و این دانشگاه همواره از کانون‌های اصلی علم و دین و اخلاق بوده است. در نتیجه نباید به دلیل ادعاهای اثبات نشده در مورد سه یا چهار نفر از دانشگاهیان و برجسته و تکرار کردن آن، اعتبار و حیثیت حدود ۵۰۰ نفر از اعضای محترم هیأت علمی، بیش از ۸۰۰ نفر کارمند و نزدیک ۲۰ هزار دانشجو و هزاران دانش‌آموخته و همکار علمی این دانشگاه در سال‌های گذشته را به بازی گرفت.

۴- با توجه به این که بسیاری از چهره‌های ماندگار و شخصیت‌های علمی برجسته کشور در حوزه‌هایی مانند حقوق، حقوق بین‌الملل، ادبیات، فلسفه، معارف اسلامی، ارتباطات، مدیریت، حسابداری، اقتصاد، روانشناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از استادان دانشگاه علامه طباطبائی هستند و الگوهای اخلاقی و علمی برای دانشجویان و اهل فرهنگ و دانش هستند، لازم است ضمن نکوداشت جایگاه و شخصیت آن‌ها، از طرح مطالب مبهم و نادرستی که چهره عمومی دانشگاهیان این دانشگاه را خدشه‌دار می‌کند، بپرهیزیم.

۵- تقاضای جدی استادان، کارکنان، دانشجویان و مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در فضای تحولات کنونی، از اهالی رسانه‌ها و فعالان محترم سیاسی در یک جمله خلاصه می‌شود که “حرمت دانشگاهیان فرهیخته را پاس دارید”.

روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی”

 

منبع: ایسنا

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 78 = 87