۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

شهید داوود کریمی مطابق میل برخی از مسئولان حرف نمی‌زد

یک فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد:حریت و آزادمنشی حاج داوود کریمی باعث شده بود مطابق میل برخی مسئولان حرف نزند و براساس شناخت خود از حق و حقیقت سخن بگوید.

borna ghasemi-2-109.JPGمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سردار حسین علایی رئیس وقت ستاد مشترک سپاه که در مراسم گرامی‌داشت نهمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج داود کریمی که عصر روز گذشته در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) برگزار شد،‌ افزود:سردار حاج داود کریمی با رفتار و کردار خودش در تاریخ ایران ماندگار شد. آن زمان که سپاه تاسیس شد نیازمند این بودیم که افرادی باشند که الگوی دیگران قرار گیرند .حاج داود کریمی یکی از این الگوهای رفتاری بود.

 

سردار علایی ادامه داد: من از حاج داود کریمی چند چیز آموختم. یکی از این موارد حریت و آزادمنشی است چرا که او از کسانی بود که به تحلیل شرایط می‌پرداخت و در برابر مسئولین بدون لکنت زبان آن چیزی را که به نظرش می‌رسید درست است بیان می‌کرد.عاملی که اکنون در سازمان‌ها به آن نیاز داریم همین ویژگی حاج داود است. معمولا افراد در سازمان‌ها برای بیان سخنانشان دو دسته می‌شوند. یکی از آنان کسانی هستند که آنچه که از درون به آن رسیده‌اند را بیان نمی‌کنند و مطابق میل دیگران سخن می‌گویند.افرادی هم هستند که حرف‌های خود را و آنچه که در درون دارند بیان می‌کنند.

 

وی ادامه داد: سردار شهید حاج داود کریمی مطابق میل برخی مسئولین حرف نمی‌زد. او مطابق شناخت خود از حق و حقیقت سخن می‌گفت.

 

سردار علایی درباره دومین درسی که از حاج داود آموخته است،گفت: آن زمان در سپاه نیازمند کسانی بودیم که بتوانند در بین پاسداران سخنرانی کنند و حرف‌هایش قابل گوش دادن باشد و حاج داود سعی می‌کرد همواره متکی به قرآن و نهج البلاغه حرف بزند همواره با توجه به فهم دقیق خود از اسلام سخن می‌گفت و دائم به تصحیح آنچه که بود می‌پرداخت.

 

فرمانده «قرارگاه نوح نبی(ع) در دفاع مقدس گفت:به دنبال عمل صالح بودن نیز یکی از درس‌هایی است که باید از حاج داود بیاموزیم. او اسلام را درک کرده بود و قرآن نیز بر این مساله اشاره دارد. کسانی که دنبال عمل صالح هستند حقیقت اسلام را درک کرده‌اند و به آن مومن هستند.

 

 

 

سردار علایی بیان کرد: اگر مقطع زمانی عمر داود را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که از نگاه او چه موضوعاتی در اولویت قرار دارد. در اوایل انقلاب «نص» حضور در انقلاب همان ضدیت با استبداد‌، استکبار، ظلم ستیزی ،‌ دفاع از مظلوم و رفتاری بر پایه اسلام بود. او برای دفاع از چنین انقلابی در سپاه بود. یکی از برنامه‌های او در دفتر هماهنگی سپاه این بود که در سپاه‌های استانی افراد صالحی در راس مسئولیت باشند. این ویژگی باعث می‌شد حاج داود به بدبینی و افراط کشیده نشود و در انتخاب افراد صالح افراط نمی‌کرد.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:حاج داود از افراد برجسته سپاه بود. در زمان جنگ،عمل صالح‌، دفاع از کشور در برابر تجاوز دشمن بود. او به خاطر این موضوع هرگز از جنگ فاصله نگرفت و وارد میدان جنگ شد به گونه‌ای که من تا چندی قبل نمی‌دانستم که ایشان در فاو شیمیایی شده است. او جز در راه خدا نجنگید. تاکید بر این موضوع بسیار مهم است که هرگز داود به خاطر جایگاهی که داشت از اخلاصش کم نشد و در جبهه ماند.

 

سردار علایی گفت: بعد از جنگ یکی از دغدغه‌های اصلی داود مساله مواد مخدر بود او یکی از افرادی بود که دائم طرح‌هایی ارائه می‌کرد تا این معضل برطرف شود.

 

وی در پایان سخنانش گفت: افراد بسیاری می‌آیند و می‌روند اما ماندگار نمی‌شوند حاج داود یکی از ماندگاران دوران دفاع مقدس چرا که از سر اخلاص و عمل صالح کار انجام می‌داد.

 

 

بعضی از مسئولیت‌های گذشته سردار دکتر حسین علایی:

 

فرمانده سپاه آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال ۱۳۵۹، فرمانده بسیج مستضعفین آذربایجان‌شرقی در زمان قبل از الحاق به سپاه از اواخر سال ۱۳۵۹، فرمانده سپاه آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۶۰، جانشین واحد طرح و عملیات ستاد مرکزی سپاه در سال ۱۳۶۱،رئیس ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه از اواخر سال ۱۳۶۲، تشکیل «قرارگاه نوح نبی(ع)» و تصدی فرماندهی آن از سال ۱۳۶۳، تأسیس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۴ و تصدی فرماندهی آن در دوران دفاع‌مقدس و تا سال ۱۳۶۹، قائم مقام وزیر دفاع وقت از سال ۱۳۷۰،رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹٫

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 3 =