۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

در سال ۹۲ ارز ۱۲۲۶ نداریم

وی درباره اختصاص ارز ۱۲۲۶ برای کالاهای اساسی گفت: ‌در سال ۹۲ ارز ۱۲۲۶ وجود ندارد و کالاهای اساسی مابه التفاوت ارز ۱۲۲۶ و مبادله‌ای به صورت یارانه دریافت خواهند کرد.

Rouhollah Vahdati-4-89.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ولی الله سیف در نشست خبری سی و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی با تاکید بر این‌که برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو پس از شروع کار دولت یازدهم با سیاست‌های این دولت همراه است گفت: در رابطه با ابهامات مسائل ارزی بانک مرکزی به دنبال بازنگری و ایجاد مقررات و تجدیدنظر در بخشنامه های ارزی هستیم.

وی ادامه داد: به فعالین بخش خصوصی حق می دهم که درچنین فضایی امکان تصمیم گیری در مورد مسائل تجاری خود را نداشته باشند.

رییس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر که کمیته‌ای در بانک مرکزی برای رسیدگی به بخش نامه‌های ارزی صادر شده تشکیل شده است گفت: در دو ماه آینده تمام مسوولیت‌ها و بخش نامه‌ها بازنگری می‌شود.

سیف ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده در جلسه امروز شورای گفت‌وگو مطالبات معوق بود. این در حالی است که یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی بررسی مطالبات معوقه است.

وی با بیان این‌که بدهکاران طی سال ۹۰ و ۹۱ با عدم تعادل مالی مواجه شده‌اند اظهار کرد:‌ نظام بانکی باید شرایط را درک کرده و با بازسازی شرایط اقتصادی بتواند توان فعالین بخش خصوصی را افزایش دهد.

به گفته رییس کل بانک مرکزی، یکی دیگر از بحث‌های جدی در کشور فضای کسب و کار است که با شفاف سازی در فضای کسب و کار موانع بر طرف می‌شود.

سیف از ایجاد استاندارد حاکمیت ملی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این استاندارد در شورای گفت وگو با بهترین اجماع بین فعالین بخش خصوصی و دولت به وجود می‌آید و سپس در مجلس تصویب می‌شود.

وی درباره ابهامات ارزی تصریح کرد:‌این ابهامات فقط ارز ۱۲۲۶ را شامل نمی شود بلکه در تمام بخش نامه‌های صادر شده این ابهام وجود دارد.به طور مثال کالاها در گمرک به دلیل همین ابهامات ترخیص نمی‌شود.

سیف با تاکید بر این‌که باید در فعالیت‌های پولی انضباط ایجاد شود بیان کرد: ساماندهی به فعالیت های پولی از وظایف بانک مرکزی است و یکی از اولویت‌های اصلی ایجاد نظامات برای جهت دهی به فعالیت‌های پولی در راستای فعالیت‌های اقتصادی مفید است.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی گفت: در سال ۹۲ ارز ۱۲۲۶ وجود ندارد و تکلیف اختصاص ارز برای ترخیص کالاهای اساسی به زودی مشخص می‌شود.

سیف در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، درباره اختصاص ارز به کالاهای اساسی اظهار کرد:‌ ان شاءالله به زودی با رفع ابهامات و مقررات بخش نامه ارزی بانک مرکزی این مسائل تعیین وتکلیف می‌شود.

وی درباره اختصاص ارز ۱۲۲۶ برای کالاهای اساسی گفت:‌در سال ۹۲ ارز ۱۲۲۶ وجود ندارد و کالاهای اساسی مابه التفاوت ارز ۱۲۲۶ و مبادله ای به صورت یارانه دریافت خواهند کرد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین از برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار در سه شنبه هفته آینده خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

69 - 59 =