۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

سفر نجفی به نیویورک برای بازگشت الواح هخامنشی

نجفی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های من در سفر به نیویورک ملاقات با رئیس دانشگاه شیکاگو است و در این ملاقات در خصوص بازگشت حدود 30 هزار لوح هخامنشی که در نیویورک وجود دارد، صحبت خواهیم کرد و اگر موضع دانشگاه شیکاگو در مسائل فرهنگی با ما یکسان باشد، قطعا به نتایج خوبی خواهیم رسید.

خبرگزاری فارس: سفر به نیویورک برای بازگشت الواح هخامنشی/ افزایش درخواست گردشگران خارجی برای سفر به ایران

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از معاونان این سازمان در جمع خبرنگاران حضور یافت و در خصوص آمار گردشگری کشور گفت: آمار دقیقی در خصوص گردشگران کشور نداریم چون تاکنون مبنای علمی و دقیقی برای بدست آوردن آمار وجود نداشته است.

وی ادامه داد: آنچه که می‌توان بر اساس آمارهای موجود متوجه شد این است که روند گردشگری کشور نسبت به سال قبل روند بهتری داشته است و هفته آینده تابستان و هفته گردشگری جزء ایامی هستند که آمار حضور گردشگران در کشور بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: با ارائه تسهیلات حداقلی به گردشگران فکر نمی‌کنم بتوان تحول چندانی در گردشگری خارجی ایجاد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: با روی کار آمدن دولت جدید استقبال برای آمدن به کشور از سوی گردشگران خارجی و حتی کشورهای غربی زیاد شده است و ما این نوید را می‌دهیم که ظرف چند ماه آینده آمار گردشگران کشور افزایش پیدا کند.

نجفی با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های گردشگری در کشور، گفت: باید انواع گردشگری در کشور را ترویج دهیم، مانند گردشگری سلامت و یا درمان، گردشگری ورزش و گردشگری زیارتی که با راه‌اندازی این پروژه‌ها و انتخاب مدیران آنها می‌توانیم شاهد تحول در زمینه گردشگری باشیم.

وی با اشاره به ملاقات خود با اعضای فراکسیون گردشگری از وجود چنین فراکسیون اظهار خوشحالی کرد و افزود: از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم تا در جهت تقویت این فراکسیون عمل کنند و تعداد بیشتری از نمایندگان مجلس به عضویت این فراکسیون در آیند و با رویکردی که اعضای این فراکسیون به عملکرد بنده داشته‌اند امیدواریم تا حدودی بخشی از محدودیت قانونی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را بتوانیم مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اماکن تاریخی در انتقال فرهنگ کشور به سایر کشورها، گفت: یکی از مشکلات اصلی که ما در حوزه حفظ میراث فرهنگی و اماکن تاریخی داریم بودجه حداقلی ماست که باعث می‌شود نتوانیم حتی حداقل امکانات را برای رسیدگی به این اماکن فراهم کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اظهار تأسف از دیدن شرایط موجود بنای تاریخی تخت جمشید، گفت: این اماکن بخشی از فرهنگ ما هستند و امیدواریم ما بتوانیم کاری کنیم که این میراث به نسل‌های بعدی هم منتقل شود.

وی در خصوص سفر خود به نیویورک گفت: احتمال سفر من با رئیس جمهور وجود دارد و اسم من در لیست اسامی افرادی که به عنوان هیئت همراه با آقای روحانی به نیویورک سفر می‌کند آمده است.

نجفی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های من در سفر به نیویورک ملاقات با رئیس دانشگاه شیکاگو است و در این ملاقات در خصوص بازگشت حدود ۳۰ هزار لوح هخامنشی که در نیویورک وجود دارد، صحبت خواهیم کرد و اگر موضع دانشگاه شیکاگو در مسائل فرهنگی با ما یکسان باشد، قطعا به نتایج خوبی خواهیم رسید.

منبع: خبرگزاری فارس
 :::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

18 - 12 =