۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

عکس: طراح موضوع سلاح شیمیایی سوریه کیست؟

همین فرد بود که بارها و بارها در نشست های پیمان ناتو، مجامع اروپایی و دیگر پایتخت های جهان مانند واشنگتن اطلاعاتی مبنی بر وجود یک هزار تن تسلیحات شیمیایی در دست ارتش سوریه منتشر کرد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

أحمد أوزومجو در طول یک سال گذشته نقش مهم و بی بدیلی در بزرگ نشان دادن خطر مساله شیمیایی سوریه داشت و همین فرد بود که بارها و بارها در نشست های پیمان ناتو، مجامع اروپایی و دیگر پایتخت های جهان مانند واشنگتن اطلاعاتی مبنی بر وجود یک هزار تن تسلیحات شیمیایی در دست ارتش سوریه منتشر کرد و اکنون هم سکاندار خلع سلاح شیمیایی سوریه شده است.

احمد اوزومجو در کنار داوود اوغلو

احمد اوزومجو در کنار داوود اوغلو
أحمد أوزومجو، مدیرکل سازمان بین المللی خلع سلاح شیمیایی، در کنار احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه.

سابقه کاری این شهروند ترک هم در نوع خودش جالب است؛ در دهه هشتاد قرن گذشته کنسول ترکیه در حلب بوده است، در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ سفارت ترکیه دراسرائیل را بر عهده داشته است و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ نماینده ترکیه در سازمان ناتو و در سال ۲۰۱۰ هم با حمایت بی چون و چرای آمریکا و اعضای ناتو مدیرکل سازمان بین المللی خلع سلاح شیمیایی شده است.

جنگ نرمی که ترکیه به همراه متحدان منطقه ایش برای خلع سلاح شیمیایی سوریه در پیش گرفته اند را آقای اوزومجو بر عهده داشت در حالی که وی هیچگاه موضع گیری خاصی در مورد استفاده گروه های تروریستی از تسلیحات شیمیایی در خان العسل و که با کمک ترکیه صورت گرفت، نکرد. او حتی به ذخایر شیمیایی ترکیه هم هیچ اشاره ای نداشته است.

منبع: شبکه العالم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

76 - 73 =