۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱

سفر نماینده شرکت اتبوس اسکانیا به ایران به دلیل حادثه قم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات جلسه دولت در خصوص بررسی سانحه تصادف اتوبوس در آزادراه قم، گفت: مقرر شده که نماینده این شرکت پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

عباس آخوندی شب گذشته در گفتگوی تلفنی با خبر ساعت ۲۱، ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه تصادف اتوبوس در آزادراه تهران – قم با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، معاون وزیر بهداشت و پلیس راهور امروز چهارشنبه در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد گزارش تصادف مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی حادثه نسبت به مسایل اساسی و بطور عمده ایمنی راه ها صحبت شد که یکی از عوامل، عامل انسانی در این حادثه شناخته شد که برای این منظور و احتمال قصور شرکت اتوبوسرانی، فعالیت آن منتوقف شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع بازرسی از اتوبوس ها مطرح شده است، بیان کرد: قرار شد که یک بازرس مستقل برای بازرسی از اتوبوس ها در نظرگرفته شود تا ایمنی فنی اتوبوس قبل از حرکت مورد بررسی قرار گیرد.

آخوندی با اشاره به اینکه از شرکت سوئدی دعوت شده تا برای ارایه گزارش در خصوص اتوبوس های اسکانیا به ایران سفر کند، اظهار داشت: مقرر شده که نماینده این شرکت پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد.

وی با اعلام این دو اقدام فوری از سوی دولت، تصریح کرد: موضوع عمومی جاده ها از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود که بر این اساس اقداماتی را در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حلقه مفقوده آتش نشانی در جاده های کشور، اظهار داشت: موضوع امداد و نجات در جاده ها و ضعف ساختاری این موضوع در جاده ها هم مورد بررسی قرار گرفته است تا امداد و نجات در جاده ها ساماندهی شود.

آخوندی افزود: همچنین بررسی شد که موضوع ایمنی در شرکت های حمل و نقل مسافری مورد بازبینی قرار گیرد تا قبل از هر حرکت، اتوبوس ها چک شود و بازرسی هم از سوی یک شرکت مستقل انجام گیرد همچنین باید به مسافران مانند هواپیما آموزش داده شود تا در مواقع خطر جان خود را نجات دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 4