۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴

عکس: تغییر پوشش وزرای عرب در اروپا

تغییر پوشش دو وزیر عرب در سفر به فرانسه و دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور، برای برخی از رسانه های عربی چندان نامأنوس بود که از انتشار تصویر اصلی خودداری کردند و به تصاویر آرشیوی پناه بردند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان – که قریب به ۴۰ سال است این منصب را عهده دار است- و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده که برای رایزنی به منظور ادامه کشتار مردم سوریه به پاریس رفته اند، در دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، با پوششی متفاوت ظاهر شدند.

وزرای خارجه اردن، امارات و عربستان در دیدار با اولاند رئیس جمهور فرانسه، جمعه 22 شهریور 92

این تغیییر لباس به اندازه ای نامأنوس بود که سایت شبکه خبری سعودی العربیه به خود اجازه نداد تصویر اصلی این ملاقات را منتشر کند و از تصویر آرشیوی برای این خبر استفاده کرد، در حالی که تصاویر اصلی ساعتی پیش از نشر این خبر در اختیار رسانه ها قرار داشت.

تفاده کرد.

به نظر می رسد که آب و هوای پاریس و تلاش برای دامن زدن به بحران سوریه چندان دگرگون کننده است که وزرای خارجه را به تغییرات عمده وادار می کند، چنان که جان کری وزیر خارجه امریکا نیز هفته گذشته در دیدار با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، دقایقی طولانی به زبان فرانسه سخن گفت تا نظر سیاستمداران فرانسوی را به همراهی با کاخ سفید تحریک کند.

وزاری خارجه عرب نیز شاید لباس بلند عربی را از تن به در آورده اند تا کسی آنان را به “دامن” زدن به بحران سوریه متهم نکند!

منبع: شبکه العالم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 3 =