۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱

عفو ۸۰ نفر از محکومان امنیتی

تعدادی از محکومین امنیتی دادگاه انقلاب تهران برای عفو توسط رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفتند و درخواست عفو آنها به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که مقام معظم رهبری نیز با عفو 80 نفر از این محکومین موافقت کردند. تعدادی از این 80 نفر از محکومین فتنه 88 هستند و تعدادی دیگر نیز مربوط به جرائم امنیتی دیگر می‌شوند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آزادی تعدادی از محکومین فتنه ۸۸ از زندان گفت: با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و موافقت مقام معظم رهبری، ۸۰ نفر از محکومان امنیتی مورد عفو قرار گرفتند که تعدادی از آنها از محکومان فتنه ۸۸ بوده‌اند.
خبرگزاری فارس: ۸۰ نفر از محکومان امنیتی مورد عفو رهبری قرار گرفتند

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضاییه در پنجاه و دومین نشست خبری خود گفت: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی به مناسبت‌های مختلف امکان عفو زندانیان در نظر گرفته شده است و رئیس دستگاه قضا می‌تواند از مقام معظم رهبری درخواست عفو تعدادی از زندانیان را که شامل قانون عفو می‌شوند را داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین تعدادی از محکومین امنیتی دادگاه انقلاب تهران برای عفو توسط رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفتند و درخواست عفو آنها به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که مقام معظم رهبری نیز با عفو ۸۰ نفر از این محکومین موافقت کردند.

اژه‌ای تاکید کرد: تعدادی از این ۸۰ نفر از محکومین فتنه ۸۸ هستند و تعدادی دیگر نیز مربوط به جرائم امنیتی دیگر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عفو می‌تواند شامل بخشیده شدن تمام یا قسمتی از مجازات محکومین باشد، گفت: تعدادی از این ۸۰ نفر به طور کامل عفو شده‌اند، برخی از آنها دارای محکومیت حبس نبوده و سایر مجازات‌های آنها مشمول عفو شده است و تعدادی نیز تنها بخشی از محکومیت‌شان مورد عفو قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عفو محکومین جرایم امنیتی و برخی از محکومین فتنه ۸۸ در سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز اجرا شده بود حتی در اردیبهشت سال ۹۲ نیز تعدادی از این محکومین مورد عفو قرار گرفته بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

:::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

72 - = 62