۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴ دبیر انجمن اسلامی: در مقابل بی قانونی ساکت نخواهیم ماند

اعتراض انجمن اسلامی به لغو دو مناظره در دانشگاه گیلان

ما به عنوان انجمن های اسلامی دانشجویان باید توجه داشته باشیم که داعیه داران جنبش دانشجویی هستیم و باید بدانیم همچنان که با دولت جدید همراهی می کنیم اما روحیه مطالبه گری خود را نسبت به دولت و به ویژه وزارت علوم حفظ کنیم و پیگیر اهداف اصیل جنبش های دانشجویی باشیم چرا که در این ها سال ها از بسیاری از پیشرفت ها عقب ماندیم.

1602مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):  دو نشست سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان طی روزهای اخیر لغو مجوز شد. در حالی که رییس جمهور برای تغییر همین نگاه محدود کننده در دانشگاه ها وعده هایی را پیش و پس از انتخابات داده است، اما بسیاری از روسای دانشگاه هایی باقی مانده از دولت قبلی، مانع از این تغییر می شوند. دبیر این تشکل دانشجویی تاکید می کند که در مقابل بی قانونی ساکت نخواهیم ماند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، درباره ی علت لغو مجوز این دو برنامه ی سیاسی گفت: در ابتدا باید اشاره کنم که تبعیض و ممیزی کردن برنامه ها در دانشگاه گیلان بعد از انتخابات سال ۸۸ شدت بیشتری گرفته و تا به امروز ادامه داشته است. این موضوع نه تنها در برنامه های سیاسی بلکه در بسیاری از برنامه های فرهنگی ما هم اتفاق افتاده و متاسفانه دلیل آن هم نشأت گرفته از انحصارطلبی برخی نهادها و اشخاص در دانشگاه گیلان است که اجازه نمی دهند صدای همگان در دانشگاه شنیده شود. چرا که افرادی که برای سخنرانی انتخاب شده بودند، صلاحیتشان اظهر من شمس است.

حسن کبیری درباره ی انتظار این تشکل دانشجویی از مسوولین وزارت علوم برای رسیدگی به این موضوع گفت: ما با ارتباطاتی که با وزارت علوم در دولت تدبیر و امید داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از مسائل را می توان با تعامل سازنده به نتیجه رساند. در حال حاضر مهم ترین خواسته ی ما رسیدگی به مطالبات تشکل های دانشجویی به خصوص انجمن های اسلامی کل کشور است که در این سال ها به شدت مورد بی مهری قرار گرفته اند.

وی درباره ی چگونگی تعامل وزارت علوم و جریان های دانشجویی در آینده تصریح کرد: ما به عنوان انجمن های اسلامی دانشجویان باید توجه داشته باشیم که داعیه داران جنبش دانشجویی هستیم و باید بدانیم همچنان که با دولت جدید همراهی می کنیم اما روحیه مطالبه گری خود را نسبت به دولت و به ویژه وزارت علوم حفظ کنیم و پیگیر اهداف اصیل جنبش های دانشجویی باشیم چرا که در این ها سال ها از بسیاری از پیشرفت ها عقب ماندیم.

کبیری در پاسخ به این پرسش که «برای انجام تغییرات در دانشگاهها چه پیشنهاداتی دارید؟»، گفت: قبل از هر چیز از دولت محترم و جناب دکتر توفیقی می خواهیم در دانشگاه ما نیز همچون دانشگاه علامه طباطبایی تغییراتی را به صورت معقول و سازنده انجام دهند و به هیچ وجه همچون دو وزیر گذشته تبعیض آمیز عمل نکنند و حتما در اتخاذ تصمیماتشان به نظرات انجمن های اسلامی توجه کرده و آن را در اولویت قرار دهند. ما به عنوان یکی از قدیمی ترین تشکل های دانشجویی کشور که همواره فریاد حق سر داده و بدون هیچگونه وقفه ای به فعالیت خود ادامه داده ایم، اعلام می کنیم که هرگز در مقابل بی قانونی های عده ای ساکت نخواهیم ماند.

دو نشست سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان که لغو مجوز شدند: میزگردی با موضوع تداوم انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی با حضور فرشاد مومنی و نجفقلی حبیبی و میزگردی با موضوع تبیین حقوق متقابل ملت- حکومت با حضور علی صالح آبادی و علی شکوهی.

منبع: انصاف نیوز

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 7 =