۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳

عکس: تصاویر خواهران حاضر در جمع دانشجویان مسلمان پیرو خط امام

برخی از این دانشجویان در دوران فعالیت در انجمن اسلامی و مراقبت از گروگان های آمریکایی، با یکدیگر آشنا شدند و ازدواج کردند. کسانی چون فروز رجایی فر، فرح جهانگیری (همسر شهید عباس ورامینی)، معصومه ابتکار (همسر سید محمد هاشمی اصفهانی) و طاهره رضازاده (همسر ابراهیم اصغرزاده)

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): تصاویری از خواهران حاضر در تسخیر لانه جاسوسی (۱۳ آبان ۱۳۵۸) که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) مشهور شدند. این افراد همگی عضو انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران، صنعتی شریف (آریامهر)، صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک)، دانشگاه شهید بهشتی (ملی) و تربیت معلم تهران بودند.

در تصوایر متعددی که از تسخیر لانه جاسوسی وجود دارد، چهره خواهران نیز به چشم می خورد:

13 aban (42)

rajaee far (4)

15_8808121808_L600

معصومه ابتکار رئیس کنونی سازمان محیط زیست به خاطر تسلطش به زبان انگلیسی کار ترجمه و گفت وگو با رسانه های خارجی را انجام می داد:

ebtekar

دکتر فروز رجایی فر نیز از زنان فعال در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که با توجه به سابقه تحصیل در امریکا، بیشتر به کار ترجمه اشتغال داشت:

22_8808130954_L600

rajaee far (2)تصاویر دست جمعی خواهران فعال در تسخیر لانه جاسوسی:

1_8908180515_L600
taskhir

برخی از این دانشجویان در دوران فعالیت در انجمن اسلامی و مراقبت از گروگان های آمریکایی، با یکدیگر آشنا شدند و ازدواج کردند. کسانی چون فروز رجایی فر، فرح جهانگیری (همسر شهید عباس ورامینی)، معصومه ابتکار (همسر سید محمد هاشمی اصفهانی) و طاهره رضازاده (همسر ابراهیم اصغرزاده)

تصویر زیر در حاشیه مراسم عقد خانم فروز رجایی فر در لانه جاسوسی آمریکا گرفته شده است:

(از راست ایستاده: نفر دوم دکتر قنبری، رجایی فر، میر موسوی، متولیان، مقدم. نشسته از راست: زندی، ابتکار، نیشابوری)

57453_367

 

تصاویر تعدادی از خواهران حاضر در جمع دانشجویان مسلمان پیرو خط امام را می توانید در سایت «تسخیر» ببینید.

::::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

86 + = 91