۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۹

آیت الله امجد: علمایی که از بی تدبیری های دولت گذشته حمایت کردند، از مردم عذرخواهی کنند

به هشدارهای مکرر بسیاری از کارشناسان و همچنین خود من در خصوص بی تدبیری های صورت گرفته از سوی دولت وقت، بی توجهی شد.... البته مردم هشیار هستند و می دانند. آنچه که گفته شد؛ تنها گوشه ای از مشکلات، آن هم در حوزه اقتصادی بود؛ درحالی که مشکل بالاتر بی اخلاقی ها و بازی کردن با آبرو و حیثیت افراد بود که بماند!

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): آیت الله امجد با اشاره به گزارش اخیر رییس جمهور از نابسامانی های اقتصادی به جای مانده از دولت پیشین گفت: از قول من همه جا بگویید و خصوصا همه رسانه ها این مسئله را بگویند؛ ارباب عمائمی(علمایی) که از رییس دولت قبل حمایت و برای وی به نام دین تبلیغ کردند؛ حال که گوشه ای از کار را فهمیدند؛ باید استغفار و به واسطه مشکلات پدید آمده، از مردم عذرخواهی کنند.

آیت الله محمود امجد که در شب شهادت امام سجاد (ع) سخن می گفت؛ در بخشی از سخنانش، به بیان مسوولیت های اخلاقی علمای حامی دولت گذشته پرداخت و گفت: مسئله ما، فرد رییس دولت قبل نیست؛ مشکل، ملکوک کردن دین است؛ باید مردم آگاه شوند که این مسائل را به پای دین نگذارند.

وی افزود: اگرچه در سال های گذشته، به هشدارهای مکرر بسیاری از کارشناسان و همچنین خود من در خصوص بی تدبیری های صورت گرفته از سوی دولت وقت، بی توجهی شد؛ اما با گزارش اخیر رییس جمهور، مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها مسجل شد و البته مردم هشیار هستند و می دانند؛ آنچه که گفته شد؛ تنها گوشه ای از مشکلات، آن هم در حوزه اقتصادی بود؛ درحالی که مشکل بالاتر بی اخلاقی ها و بازی کردن با آبرو و حیثیت افراد بود که بماند!

این استاد برجسته اخلاق و عرفان، با بیان این که آقایان اهل علم، دین مردم را ضایع نکنند؛ تصریح کرد: منظور من این است که همه آقایانی که به عنوان دین این موارد را به مردم القا کردند؛ باید عذرخواهی کنند؛ تا مردم این بی تدبیری ها را به پای دین ننویسند و کمبود ها را ناشی از اسلام ندانند.

آیت الله امجد، با بیان این که ما عمامه به سرها نه اصول دین هستیم و نه فروع دین؛ یادآور شد؛ آنان که با آبرو و حیثیت مردم بازی کردند؛ اگر امروز توبه و از محضر مردم رسما عذرخواهی نکنند؛ مسوولند.

وی آزادی رسانه ها و انتخابات آزاد را شرط انتخاب درست از سوی مردم دانست و افزود: اگر مردم در فضای آزاد کسی را انتخاب کنند که حرفی نیست؛ اما وقتی به مردم القا می کنیم که اگر به فلانی رأی دهید دینتان حفظ شده و رأی دادن به دیگری موجب از دست رفتن دینتان می شود؛ چنین مشکلاتی پیش می آید؛ دین ملکوک می شود و مردم مشکلات را به پای اسلام می گذارند. بنابراین کسانی که چنین القا کردند؛ برای آن که دامن دین، از این سوء مدیریت ها و بی تدبیرها منزه شود، باید هم به درگاه خدا استغفار و توبه کنند و هم از مردم عذرخواهی کنند.

منبع: جماران

:::::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

44 - = 42