۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶

نلسون ماندلا: امام خمینی رهبر تمام نهضت های آزادیبخش جهان بود

امام خمینى نه تنها رهبرى بزرگ براى ایران بود، بلکه رهبرى براى تمامى نهضتهاى آزادیبخش جهان به شمار مى رفت و چالش بسیار عظیمى که او در مبارزه با یکى از طاغوتهاى زمان انجام داد، گویاى شجاعت ستایش برانگیزى است که فقط ایشان مى توانست از خود نشان دهد و این افتخار بزرگى بود که توانستم براى دومین بار در کنار مرقد امام خمینى حاضر شوم و به ایشان اداى احترام کنم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نلسون ماندلا رهبر مبارزه با نژادپرستی شب گذشته دار فانی را وداع گفت. این مبارز نستوه، چند بار به ایران آمده بود. در یکی از دیدارهای خود در مهر ۱۳۷۸، در ملاقات با رهبر انقلاب، سخنانی ارزشمند درباره حضرت امام خمینی گفته است. آنچه می‌خوانید سخنان ماندلا درباره امام خمینی به نقل از سایت خامنه‌ای دات آی آر است:

در این دیدار آقاى نلسون ماندلا، طى سخنانى از امکان دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامى ابراز خوشحالى کرد و با تمجید از شخصیت بى‌نظر امام خمینى گفت: امام خمینى نه تنها رهبرى بزرگ براى ایران بود، بلکه رهبرى براى تمامى نهضتهاى آزادیبخش جهان به شمار مى‌رفت و چالش بسیار عظیمى که او در مبارزه با یکى از طاغوتهاى زمان انجام داد، گویاى شجاعت ستایش برانگیزى است که فقط ایشان مى‌توانست از خود نشان دهد و این افتخار بزرگى بود که توانستم براى دومین بار در کنار مرقد امام خمینى حاضر شوم و به ایشان اداى احترام کنم.

آقاى ماندلا از قطع روابط ایران با رژیم آپارتاید و برقرارى ارتباط نزدیک با نهضت و حرکت مردمى در آفریقاى جنوبى پس از پیروزى انقلاب اسلامى به عنوان یک رویداد بسیار مهم یاد کرد و گفت: ما خود را مدیون انقلاب اسلامى مى‌دانیم و مراتب تقدیر و تشکر خود را از رهبر انقلاب و ملت و دولت ایران اعلام مى‌کنیم.

رئیس جمهور سابق آفریقاى جنوبى در ادامه سخنان خود وحدت در عمل و سخن ملتهاى مستقل را لازمه ایستادگى و مقابله با قدرتهاى بزرگ دانست و گفت: در سایه این اتحاد و انسجام است که امکان جبران بى‌عدالتیهاى اعمال شده از سوى قدرتهاى غربى فراهم خواهد شد.

منبع: جماران

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 17 = 23