۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴ خلاقيت جوانان در نظام اداریِ خفه کننده گرفتار شده است

واعظ زاده: اینترنت لاک پشتی کشور، پاسخگوی نیازهای پیشرفت نیست

دولت و دستگاه­های اجرایی تا حد زیادی در پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای جامعه جوان ایران ناکارآمد بوده اند مثلا در حالی که جوانان ونوجوانان ایرانی در زمینه اینترنت و فضای مجازی بسیار زبده هستند اما اینترنت کشور لاک پشتی است. آن­ها دنبال کسب و کارهای جدید و سریع الرشد هستند که به طور انفجاری ثروت تولید کند اما طرح­های اشتغال­زایی کشور به این خیل عظیم کم توجه است.

vaez-zade_Fixd«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر واعظ زاده در جمع دانشجویانی که برای تبادل نظر و همکاری با ایشان دیدار کردند  با بیان این که جامعه جوان ایران، افکار و خواست­های جدیدی دارد که با بیست سال قبل بسیار متفاوت است، اظهار داشت: دولت و دستگاه­های اجرایی تا حد زیادی از این خواست­ها عقب افتاده­ اند و خلاقیت و بلند پروازی جوانان در نظام اداریِ خفه کننده گرفتار شده است.
دکتر صادق واعظ زاده، استاد دانشگاه تهران و از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که در جمع گروهی از جوانان و دانشجویان سخن می­ گفت، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از نظر سیاسی متفاوت هستند و با هم اختلاف دارند اما سابقه آنها نشان می­ دهد که بیشتر آن­ها تقریباً در یک میدان و یک نوع بازی را انجام داده ­اند در حالی که بررسی­ها نشان می­ دهد جوانان و مردم میدان جدید و بازی جدید می­خواهند و دنبال گزینه ­های متفاوت­تر می­‌گردند و تیپ کاری و شخصیت و پایگاه دیگری را هم می­ خواهند.

وی که در دوران تصدی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، معمار نظام نوین علم و فناوری در کشور بوده و در جایگاه رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به طور ویژه بر ریشه یابی مشکلات و چالش‌های فعلی کشور و چاره جویی بر رفع آنها متمرکز شده است، ابراز امیدواری کرد حضور وی در رقابت­‌ های ریاست جمهوری به عنوان یک نامزد مستقل میدان انتخاب را برای آحاد مردم خصوصا جوانان که خسته از منازعات سیاسی فرصت سوز و بیهوده در انتظار راهی برای حل مشکلات متعدد خود هستند، گسترده تر کند.

عضو منصوب امام (ره) در ستاد انقلاب فرهنگی که سابقه طولانی حضور در این شورا و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: دولت و دستگاه­های اجرایی تا حد زیادی در پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای جامعه جوان ایران ناکارآمد بوده اند مثلا در حالی که جوانان ونوجوانان ایرانی در زمینه اینترنت و فضای مجازی بسیار زبده هستند اما اینترنت کشور لاک پشتی است. آن­ها دنبال کسب و کارهای جدید و سریع الرشد هستند که به طور انفجاری ثروت تولید کند اما طرح­های اشتغال­زایی کشور به این خیل عظیم کم توجه است.

استاد برجسته مهندسی برق دانشگاه تهران و رییس سابق بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: بچه­ های ما چیزی از کار آفرینان چینی و کره­ ای و سنگاپوری کم ندارند و تیزهوشی و بلند پروازی بیشتری هم دارند اما در نظام اداریِ خفه کننده گیر افتاده­ اند. با وجود این، نمونه­ های عالی از پیشرفت سریع آن­ها را در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

واعظ زاده که به دعوت جمعی از دانشمندان، اساتید دانشگا‌ه‌ها و دانشجویان پا به عرصه انتخابات گذاشته تاکید کرد: اگر جوان­ها را به نیروی اصلی کشور تبدیل کنیم و حل مسائل آن­ها را فقط به وزارت ورزش و جوانان نسپاریم بلکه دستور کار اصلی دولت قرار دهیم و راه را برایشان بازکنیم این نمونه­ ها زیاد و زیادتر می­ شود به خصوص که امکانات لازم را برای اینکار داریم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست­ های اقتصادی و سیاست خارجی کشور باید در چارچوب اصول انقلاب و منافع ملی در خدمت پیشرفت مادی و معنوی جوانان قرار گیرد.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + = 14