۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳

احضار سعید مرتضوی به دادگاه

با انتشار خبر ممنوع‌الخروجی مرتضوی به علت پرونده تامین اجتماعی، اطرافیان مرتضوی این‌گونه استدلال می‌کردند که هنوز بررسی‌های پرونده تفحص از تامین اجتماعی در قوه قضاییه آغاز نشده است اما روز گذشته دادستانی تهران در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که بررسی این پرونده در قوه قضاییه آغاز شده و از سوی دیگر خبر دیگری نیز منتشر شد که بر اساس آن سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی روز گذشته برای رسیدگی به پرونده گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اخیرا دردستور کار دادستانی تهران قرار گرفته به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دادستان سابق تهران این هفته هم باید برای پاسخگویی درباره پرونده تفحص از تامین اجتماعی به دادسرای کارکنان دولت برود. پرونده تامین اجتماعی که تا دو روز پیش وکلای مرتضوی از عدم آغاز بررسی‌اش خبر می‌دادند روز گذشته با اعلام دادستانی تهران بررسی آن آغاز و سعید مرتضوی نیز به علت آن به دادسرا احضار شده است. اما کمی آن‌طرف‌تر خبر دیگری هم در رسانه‌ها منتشر شد و علیرضا دقیقی، وکیل دادگستری از دادستان سابق تهران به اتهام خروج اسناد محرمانه قوه قضاییه و نگهداری آن شکایت کرد تا پرونده دیگری هم برای مرتضوی در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت گشوده شود. این روزها سعید مرتضوی پرونده‌های زیادی دارد. پرونده کهریزک، پرونده شکایت فاضل لاریجانی، پرونده تامین اجتماعی و حالا خروج اسناد محرمانه قوه قضاییه و نکته مهم‌تر آن است که مرتضوی وکیلی برای دفاع خودش در این پرونده‌ها ندارد.

احضار برای پرونده تامین اجتماعی

با انتشار خبر ممنوع‌الخروجی مرتضوی به علت پرونده تامین اجتماعی، اطرافیان مرتضوی این‌گونه استدلال می‌کردند که هنوز بررسی‌های پرونده تفحص از تامین اجتماعی در قوه قضاییه آغاز نشده است اما روز گذشته دادستانی تهران در اطلاعیه‌یی اعلام کرد که بررسی این پرونده در قوه قضاییه آغاز شده و از سوی دیگر خبر دیگری نیز منتشر شد که بر اساس آن سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی روز گذشته برای رسیدگی به پرونده گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اخیرا دردستور کار دادستانی تهران قرار گرفته به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

به گزارش شبکه ایران، مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار که به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی از مرتضوی به اتهام خیانت در امانت و اختلاس شکایت کرده است، گفت: امروز به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردم و بنابراعلام بازپرس پرونده، مرتضوی چهارشنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) برای رسیدگی به گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس از تامین اجتماعی و سایر شاکیان خصوصی در موضوع تامین اجتماعی احضار شده است. وی همچنین از تایید ممنوع‌الخروجی مرتضوی توسط دادسرای کارکنان دولت در رابطه با پرونده تامین اجتماعی خبر داد. دادستانی تهران با صدوراطلاعیه‌یی از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ازسازمان تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

شکایت از مرتضوی به علت خروج اسناد محرمانه

اما روز گذشته شکایت دیگری هم از مرتضوی در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت به ثبت رسید. علیرضا دقیقی، یک وکیل دادگستری از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران به اتهام خروج اسناد محرمانه قوه قضاییه و نگهداری آن به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد. به گزارش ایرنا، دقیقی گفت: که امروز در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت حضوریافته و به اتهام یاد شده علیه دادستان سابق تهران شکایت کرده است. این وکیل دادگستری توضیح داد: دادستان سابق تهران در یکی از جلسات بازپرسی پرونده پالیزدار در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت، اسناد و اوراق محرمانه و سری حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را از کیف خود خارج کرد بدون اینکه نامه رسمی برای نگهداری این اسناد و مدارک محرمانه قوه قضاییه داشته باشد. دقیقی اضافه کرد: در جلسه‌یی هم که آقای مرتضوی برای صلح و سازش در پرونده پالیزدار از ما دعوت کرده بود، اسناد و اوراق محرمانه را آورد و روی میز گذاشت که بسیار تعجب کردیم چنین اسنادی را همراه دارد. این وکیل دادگستری همچنین از شکایت خود علیه اعضای کابینه دولت دهم به اتهام دریافت کارت‌های هدیه از رییس سابق سازمان تامین اجتماعی، شکایت از عوامل مالی سازمان تامین اجتماعی، شکایت از برخی نمایندگان مجلس به اتهام دریافت کارت‌های هدیه از رییس سابق سازمان تامین اجتماعی و همچنین شکایت از رییس سابق تامین اجتماعی به اتهام اختلاس و خیانت در امانت به عنوان یک بیمه شده تامین اجتماعی خبر داد.

وکیل مرتضوی: مرتضوی خودش از خودش دفاع می‌کند

اما نکته دیگری که درباره پرونده‌های مرتضوی به چشم می‌آید این است که ظاهرا مرتضوی در این پرونده‌ها خودش از خودش دفاع می‌کند. سعید ایوبی یزدی، وکیل سعید مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درباره این دو پرونده گفت: من درباره این پرونده‌ها وکیل آقای مرتضوی نیستم و آقای مرتضوی تنها در پرونده‌هایی که شاکی هستند وکیل دارند اما درباره پرونده‌هایی که متهم هستند وکیلی ندارند و خودشان از خودشان دفاع می‌کنند. وی ادامه داد: در نتیجه برای پرونده تفحص از تامین اجتماعی آقای مرتضوی هیچ وکیلی ندارد و خودش به دفاع از خودش خواهد پرداخت. درباره شکایت دیگر هم وضعیت به همین شکل است و آقای مرتضوی قصد گرفتن وکیل ندارند.

مجلس: می‌خواهیم پرونده در آرامش بررسی شود

اما یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی درباره احضار مرتضوی و ممنوع‌الخروجی‌اش با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد نامش فاش شود، گفت: ما کار خودمان را تمام کردیم و گزارش‌مان را به قوه قضاییه ارائه کرده‌ایم اما دیگر بنای کار مطبوعاتی درباره آقای مرتضوی را نداریم. وی افزود: ما می‌خواهیم که پرونده تفحص از سازمان تامین اجتماعی در آرامش کامل بررسی شود و با کار مطبوعاتی قصد نداریم هیاهو کنیم. بدون شک قوه قضاییه همه اقدامات لازم را درباره این پرونده انجام می‌دهد و اگر نیازی به اطلاعات از مجلس باشد از ما اطلاعات می‌گیرد.

منبع: اعتماد

::::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

97 - = 87