۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵

کواکبیان: اصلاح‌طلبان برانداز نیستند/ از اصولگرایان در دولتم استفاده خواهم کرد

وی با انتقاد از کسانی که تحریم انتخابات را در ذهن خود می‌پرورانند، افزود: این نظر به هیچ وجه مناسب نیست زیرا انتخابات نماد مردمسالاری، اقتدار ملی و مشارکت مدنی در ایران است و مردم با حضور خود در روز رای‌گیری، می‌توانند سرنوشت خود را به دست خود تعیین کنند.

kavakeb«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: هاشمی را فتنه‌گر نمی‌دانم زیرا وی با حکم رهبر انقلاب به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است.

مصطفی کواکبیان شنبه شب در مسجد زین‌العابدین منطقه حصیرآباد اهواز اظهار کرد: حدود ۴۰ روز دیگر حادثه مهمی در کشور رخ می‌دهد و مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رای، رئیس جمهور جدید کشور را برای چهار سال انتخاب کنند.

وی با انتقاد از کسانی که تحریم انتخابات را در ذهن خود می‌پرورانند، افزود: این نظر به هیچ وجه مناسب نیست زیرا انتخابات نماد مردمسالاری، اقتدار ملی و مشارکت مدنی در ایران است و مردم با حضور خود در روز رای‌گیری، می‌توانند سرنوشت خود را به دست خود تعیین کنند.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند که رئیس جمهور در کشور از پیش تعیین شده است و انتخابات صوری است که به نظر من این حرف بی‌ربطی است زیرا در کشور ما، آرای مردم و صندوقهای رای، رئیس جمهور را تعیین می‌کنند.

کواکبیان اظهار امیدواری کرد مردم ایران با درک صحیح شرایط کشور، در انتخابات پیش‌رو حضوری باشکوه‌تر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در صورت رئیس جمهور شدن، دولت اخلاق را تشکیل می‌دهد، با انتقاد از دولت محمود احمدی‌نژاد عنوان کرد: سفرهای تبلیغاتی با بودجه بیت‌المال، پرچم گردانی رئیس جمهور و اتفاقات صورت گرفته در مجلس از سوی احمدی‌نژاد در شان رئیس جمهور یک کشور اسلامی نبود زیرا رئیس جمهور باید نماد اخلاق و قانون مداری در کشور باشد.

دبیرکل جبهه مردمسالاری افزود: اگر رئیس جمهور شوم؛ قانون اساسی، سند چشم انداز و اصل هشتم قانون اساسی یعنی نظارت مردم بر کار دولت را احیا خواهم کرد تا با حضور مردم، اتفاقاتی نظیر اختلاس میلیادری در کشور رخ ندهد.

کواکبیان در پاسخ به سئوال یکی از شرکت کنندگان در این برنامه که اصلاح‌طلبان را برانداز نامید، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان برانداز نیستند بلکه آنها در چارچوب سیاست های نظام حرکت می‌کنند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور شوم قطعا از اصولگرایان در دولتم استفاده خواهم کرد زیرا افراد نخبه در بین این طیف سیاسی در کشور وجود دارند؛ ضمن اینکه برای توسعه و پیشرفت کشور باید از همه سلایق به بهترین شکل ممکن برای اداره کشور استفاده کرد.

کواکبیان عنوان کرد: باید یاد بگیریم در برابر قانون تمکین کنیم حتی اگر این قانون مخالف رای و نظر ما باشد نه اینکه آنجا که قانون به نفع ما باشد آن را فصل الخطاب قرار دهیم ولی هر وقت منافع ما از بابت اجرای قانون در خطر افتاد، آن را به صورت سلیقه‌ای اجرا کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم، بی‌قانونی به اوج رسید و برای نمونه ۲۵۰ مصوبه دولت خلاف قانون اساسی بود. ضمن اینکه دولت برخلاف ادعاهایش یک ریال یارانه در اختیار بخش صنعت، تولید و کشاورزی قرار نداد.

کواکبیان با اشاره به اینکه در سال حمایت از تولید ملی، ۲۵ میلیارد دلار واردات کالا در کشور صورت گرفته است، عنوان کرد: واردات جانماز از چین یکی از آن مواردی است که جای ابهام فراوانی دارد.

وی با اشاره به وضع اسفناک شهرک‌های صنعتی در کشور عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی فقط تعدادی سوله هستند و همه کسانی که زمانی در این شهرک‌ها به کار و تولید اشتغال داشتند سرمایه خود را وارد بازار مسکن، سکه و ارز کرده‌اند.

کواکبیان با مقایسه دولت خاتمی و احمدی‌نژاد تصریح کرد: در زمان دولت خاتمی، ۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشت در حالی که این رقم در دولت احمدی نژاد به ۴۷۰ میلیارد تومان رسید که این رقم فاجعه بار و باعث بروز تورم موجود شده است.

وی ادامه داد: در زمان خاتمی دلار ۸۰۰ تومان بود ولی در زمان احمدی‌نژاد دلار سه هزار و ۶۰۰ تومان شد. جالب اینکه دولتمردان این گرانی دلار به گردن فردی به نام جمشید بسم الله انداخته‌اند که به نظر من این فرد هیچ ربطی به این موضوع ندارد و سیاست‌های نادرست دولت و بانک مرکزی باعث بروز این گرانی دلار شده است.

دبیرکل جبهه مردمسالاری با بیان اینکه برخلاف نظر برخی‌ها، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را فتنه‌گر نمی‌دانم عنوان کرد: وی شش ماه قبل از سوی رهبر معظم انقلاب حکم ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام را دریافت کرد به همین دلیل چنین فردی که مورد اعتماد رهبر قرار می‌گیرد به هیچ نمی‌تواند دارای چنین مشخصاتی باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

80 + = 90