۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳

امام‌ خواستار‌ ادامه‌ اعتصاب‌ شد

ما با آثار تمدن موافقیم، مایلیم که مملکت ما مجهز شود به همه آثار تمدن ولی نه آن طور که شاه عمل می‌کرد، شاه تمام آثار تمدن را به صورت فاسد عمل می‌کرد. سینما به صورت فساد ترویج شده بود اخلاق جوان‌ها را فاسد کرد، مراکز فحشا را افزایش داد و وسایل اعتیاد جوانان را فراهم کرد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):
مصاحبه امام(ره) با تلویزیون فرانسه

امام خمینی(ره) در آخرین مصاحبه خود با تلوزیون فرانسه گفته‌اند: برای تغییر رژیم، فشار افکار عمومی به معنی قانون است. ما به استناد همین قانون قدرت را به دست می گیریم و حکومت را مستقر می‌کنیم ما امیدواریم که ارتش با تمام افسران آن برگردند.

ایشان فرمودند: البته در حال حاضر قشرهائی از ارتش با ملت است ولی من صلاح ارتش ایران را در آن می‌دانم که همه برگردند. اکنون آراء عمومی شاه را خلع کرده است. با استناد همان فشار افکار عمومی که قانون واقعاً همان است باید قدرت را دردست گرفت و حکومت را مستقر کنیم.

امام خمینی(ره) تاکید کردند: از هیچ مملکت و از هیچ جائی روحانیون ایرانی پشتیبانی و کمک مالی دریافت نمی‌کنند، ما با آثار تمدن موافقیم، مایلیم که مملکت ما مجهز شود به همه آثار تمدن ولی نه آن طور که شاه عمل می‌کرد، شاه تمام آثار تمدن را به صورت فاسد عمل می‌کرد. سینما به صورت فساد ترویج شده بود اخلاق جوان‌ها را فاسد کرد، مراکز فحشا را افزایش داد و وسایل اعتیاد جوانان را فراهم کرد.

مصاحبه امام(ره) با خبرنگاران ایرانی

امام خمینی(ره) در مصاحبه با خبرنگاران ایرانی نیز بیان کردند: در حکومت اسلامی دیکتاتوری وجود ندارد، اسلام هم آزادی خواهد داد هم به اقتصاد توجه خواهد کرد و هم توجه به سایر احتیاجات کشور.

با چاپ اخباری مبنی بر ورود قریب‌الوقوع امام خمینی به ایران شور استقبال از ایشان بالا گرفت و برنامه‌هایی برای ورود ایشان به شکل‌های مختلف طراحی شد.

دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای حضور مرد
م

روزنامه آیندگان امروز خبر از آمادگی کارکنان هواپیمایی برای برگزاری آئین استقبال داد و از مردم دعوت کرد که در روز مقرر به فرودگاه مهرآباد بیایند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز از مردم سراسر کشور دعوت کرد که در روز ورود امام(ره) به ایران در قالب کاروان‌های مردمی به تهران بیایند. با این همه، هنوز دقیقاً روز ورود امام(ره) روشن نشده است.

برای تدارک مراسم استقبال از امام خمینی(ره) ستاد ویژه‌ای توسط روحانیت مبارز تهران تشکیل شد، این ستاد مرکب از روحانیون و نمایندگان همه اقشار و گروه‌های اجتماعی و سیاسی کارهای مربوط به انجام بزرگ‌ترین استقبال تاریخ از رهبر قیام ملت ایران را انجام خواهد داد.

کمیته برگزاری استقبال از امام خمینی(ره) اعلامیه‌ای انتشار داد که از هرگونه تشریفات و آذین بندی‌های تجملی خودداری نمایند.

مصاحبه مهدی بازرگان با ۲۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی

“مهدی بازرگان” در مصاحبه با حدود ۲۰۰ خبرنگار خارجی و داخلی گفت: «تعیین نخست‌وزیر، برگزاری همه‌پرسی برای تعیین حکومت آتی و تصویب قانون اساسی جدید، مهم‌ترین اقدام امام پس از بازگشت به ایران خواهد بود. شاپور بختیار نیز باید استعفا دهد و این عاقلانه‌ترین راه در پیش روی اوست.» امروز دانشجویان ناراضی ایرانی سفارت ایران در پاریس را به اشغال خود درآوردند و عکس‌های شاه و فرح را پایین کشیدند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 7 = 2