۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۹

حجت‌الاسلام قمی جایگزین حجت‌الاسلام محمدیان شد!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عضویت یک نفر از اعضای این شورا در هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: با توجه به اتمام دوره حجت‌الاسلام محمدیان در این هیأت، حجت‌الاسلام قمی نماینده این شورا در هیأت نظارت بر مطبوعات شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عضویت یک نفر از اعضای این شورا در هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: با توجه به اتمام دوره حجت‌الاسلام محمدیان در این هیأت، حجت‌الاسلام قمی نماینده این شورا در هیأت نظارت بر مطبوعات شد.

جلسه ۷۴۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و با حضور روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با مصوبات این جلسه اظهار داشت: بحث محتوایی این جلسه نحوه اجرایی کردن سند مهندسی فرهنگی بود که رئیس جمهور در این زمینه مواردی را مطرح کرد و مقرر شد طی یک یا دو ماه آینده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع بررسی شود و موارد و نکاتی که برای ارتقا و پربارتر شدن این سند وجود دارد استخراج و تدوین شده و به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تحلیل وضعیت فرهنگی در ابتدای تصویب سند مهندسی فرهنگی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار شد چکیده‌ها و خلاصه‌ای از ابعاد مختلفی که در موضوعات مرتبط با تحولات فرهنگی ارائه شد در این سند به‌صورت یک پیوست منتشر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در ادامه مقرر شد نکات اصلاحی تدوین شده، به همراه فهرستی از اولویت‌های اجرایی متن سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه “ستاد راهبری نقشه مهندسی فرهنگی” دستور جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود، گفت: وظائف، ترکیب و ماموریت‌های این ستاد برای اجرایی کردن سند مهندسی فرهنگی از اهم موضوعات مورد بحث در این زمینه خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین دو فصل مرتبط با اولویت‌ها و شاخص‌های حوزه فرهنگ و مباحث دیگر که در سند به آن کمتر اشاره شده است به نقشه مهندسی فرهنگی اضافه خواهد شد که پس از آماده‌سازی و تدوین در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید.

* انتخاب نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به عضویت یک نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: با توجه اتمام دوره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در این هیئت در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

* انتخاب اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه “بزرگسالان” و “کودک و نوجوان”

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه از انتخاب اعضای جدید هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه “بزرگسالان” و “کودک و نوجوان”  در عرصه‌های مختلف خبر داد.

مخبر دزفولی گفت: بر اساس سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب، حمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مومنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی به همراه فریبا علاسوند به عنوان اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبداله حسن‌زاده و مهنوش مشیری نیز به عنوان اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان انتخاب شدند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در ادامه از تایید انتخاب چند تن از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

مخبر دزفولی گفت: در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی محمدرضا میرجلیلی برای دانشگاه علوم پزشکی یزد، ابراهیم گلمکانی برای دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، علیرضا مسلم برای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و علی‌اکبر حق‌دوست برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

منبع : فارس

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

60 - 52 =