۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳

ریش سفیدهای سیاسی با استفاده از گفتمان دوستی، همدلی را رواج دهند

در چند سال اخیر سیاست ایران از اخلاق دور شد و سیاست‌مداران منش اخلاقی و برادری را کنار گذاشتند، به همین جهت تنها با رواج گفتمان دوستی است که می‌شود رویه برادری را به جامعه بازگرداند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بافت جامعه ایرانی هنوز هم مثل قدیم تاثیرپذیر از نظر و رأی ریش‌سفیدهاست و باید در شرایط فعلی شخصیت‌های سیاسی با استفاده از گفتمان دوستی نقش خود را در ایجاد همدلی و دوستی بین مردم ایفا کنند.

محمد صابریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در چند سال اخیر سیاست ایران از اخلاق دور شد و سیاست‌مداران منش اخلاقی و برادری را کنار گذاشتند، به همین جهت تنها با رواج گفتمان دوستی است که می‌شود رویه برادری را به جامعه بازگرداند.

وی با اشاره به تاثیرات منفی رواج بی‌اخلاقی و اختلافات در جامعه نیز گفت: خصومت‌های سیاسی که حاصل بی‌اخلاقی‌های چند سال گذشته است، موجب شده که نگاه منصفانه در میان احزاب کمرنگ شود اما رواج گفتمان دوستی موجب می‌شود که کینه‌ها کنار گذاشته شود و مسئولان به جای دشمنی با یکدیگر به فکر منافع مردم و کشور باشند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: گفتمان دوستی باید جایگاه واقعی خود را در میان مردم و مسئولان پیدا کند زیرا مردم ایران از قبل از انقلاب تا به حال توانسته‌اند با آرمان‌هایی مشترک کنار هم به خوبی زندگی کنند و اگر اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، با گفتمان دوستی می‌تواند حل و فصل شود.

منبع : ایسنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

80 + = 83