۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱

۲۱ بهمن: پیام امام به مردم برای حمایت از نیروی هوایی در برابر گارد شاهنشاهی

من با آنکه هنوز دستور جهاد مقدس نداده‌ام، و نیز مایلم تا مسالمت حفظ و قضایا موافق آرای ملت و موازین قانون عمل شود لکن نمی‌توانم تحمل این وحشیگریها را بکنم؛ و اخطار می‌کنم که اگر دست از این برادرکشی برندارند و لشکر گارد به محل خودش برنگردد و از طرف مقامات ارتشی از این تعدیات جلوگیری نشود، تصمیم آخر خود را به امید خدا می‌گیرم و مسئولیت آن با متجاسرین و متجاوزین است.

17309مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ امام خمینی در پیامی از محل مدرسه علوی تهران، ضمن محکومیت حمله لشکر گارد به نیروی هوایی در تهران، از مردم خواستند تا با نادیده گرفتن حکم حکومت نظامی، از نیروی هوایی که به صفوف انقلاب پیوسته بودند، در برابر تهاجم گارد وفادار به شاه دفاع کنند.

این پیام که آخرین شعله انقلاب را برافروخت و سبب شد تا مردم ضمن هجوم به پادگان نیروی هوایی مسلح شده و درگیری های خیابانی دو روزه به انجام برسد، در جلد ۶ صحیفه امام خمینی (صفحات ۱۲۱ تا ۱۲۲) آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شجاع ایران! اهالی محترم تهران!

به طوری که می‌دانید اینجانب بنا دارم که مسائل ایران به طور مسالمت آمیز حل شود لکن دستگاه ظلم و ستم، چون خود را به حسب قانون محکوم می‌بیند، دست به جنایت زده و در شهرهای گرگان و گنبدکاووس به مردم شجاع مسلمان حمله کرده و کشتار نموده است؛ و در تهران لشکر گارد به طور ناگهانی به نیروی هوایی که به ملت پیوسته است حمله نموده؛ و نیروی هوایی به کمک مردم، شجاعانه آنان را شکست داده‌اند. من این تعرض غیرانسانی و عمل گارد را محکوم می‌کنم.

اینان با این برادرکشی می‌خواهند دست اجانب را در کشور ما باز نگه دارند و چپاولگران را به موضع خود برگردانند.

من با آنکه هنوز دستور جهاد مقدس نداده‌ام، و نیز مایلم تا مسالمت حفظ و قضایا موافق آرای ملت و موازین قانون عمل شود لکن نمی‌توانم تحمل این وحشیگریها را بکنم؛ و اخطار می‌کنم که اگر دست از این برادرکشی برندارند و لشکر گارد به محل خودش برنگردد و از طرف مقامات ارتشی از این تعدیات جلوگیری نشود، تصمیم آخر خود را به امید خدا می‌گیرم و مسئولیت آن با متجاسرین (۱) و متجاوزین است. من از مردم شجاع تهران می‌خواهم در صورتی که قوای متجاوز عقب نشینی کردند، با حفظ آمادگی و هوشیاری از خدعه دشمن، آرامش و نظم را حفظ کنند ولی مجهز و مهیا برای دفاع از اسلام و نوامیس مسلمین باشند. اعلامیه امروز حکومت نظامی، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند.

برادران و خواهران عزیزم! هراسی به خود راه ندهید که به خواست خداوند تعالی حق پیروز است. از خداوند تعالی پیروزی ملت اسلام را خواهانم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

روح الله الموسوی الخمینی

 

(۱)- کسی که اظهار جسارت کند.

::::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

64 - = 60