۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹

وزیر کشور: پاکستان امنیت مرزهایش را تامین نکند، مداخله می‌کنیم

یازده روز پیش پنج مرزبان ایرانی در سیستان‌وبلوچستان ربوده شدند. گروه تروریستی «جیش‌العدل» مسوولیت این موضوع را بر‌عهده گرفته است اما سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی دولت پاکستان را در ربایش سربازان ایرانی مقصر می‌داند. رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هم عنوان کرده که اگر پاکستان نتواند امنیت مرزهای خود را تامین کند ایران برای حل این مشکل مداخله خواهد کرد.

پاکستانمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): یازده روز پیش پنج مرزبان ایرانی در سیستان‌وبلوچستان ربوده شدند. گروه تروریستی «جیش‌العدل» مسوولیت این موضوع را بر‌عهده گرفته است اما سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی دولت پاکستان را در ربایش سربازان ایرانی مقصر می‌داند. رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هم عنوان کرده که اگر پاکستان نتواند امنیت مرزهای خود را تامین کند ایران برای حل این مشکل مداخله خواهد کرد. با این حال اما هنوز خبرهای خوبی به گوش می‌رسد؛ معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده‌شده اعلام کرده است که این «سربازان هنوز زنده‌اند.» پیش از این حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان سلفی‌گری و خطر تروریسم را مهم‌ترین چالش آینده کشور برشمرده بود.
وزیر کشور: اگر پاکستان امنیت مرزهای خود را تامین نکند مداخله می‌کنیم
وزیر کشور درباره اقدامات ایران برای آزادی پنج سرباز ربوده‌شده در مرزهای پاکستان گفت: «جلسات متعددی با مسوولان امنیتی و انتظامی برگزار شده و موضوع از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور در دست بررسی است.»
به گزارش ایسنا «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» افزود: «فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور صورت گرفته و دو، سه مورد ملاقات مرزی در پاکستان نیز با مسوولان این کشور داشتیم.»
رحمانی‌فضلی گفت: «ملاقات مجددی جهت مذاکره با پاکستان خواهیم داشت و تیم ایران جهت مذاکره به پاکستان می‌رود.»
وزیر کشور با بیان اینکه «تمامی گزارش‌ها در یک‌سال اخیر نشان می‌دهد که هیچ اقدام تروریستی‌ای در داخل کشور انجام نشده است» گفت: «تمام این سربازان فرزندان ما هستند و به اندازه پدر و مادر آنها ما نیز از این حادثه ناراحتیم.»
سردار احمدی‌مقدم: دولت پاکستان در ربایش سربازان مقصر است
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم نیز در حاشیه همایش ملی خدمت سربازی با اشاره به ربودن چهار سرباز و یک نیروی درجه‌دار مرزبانی از سوی گروهک تروریستی «جیش‌العدل» گفت: «در این خصوص پیگیری‌های اولیه انجام شده و نیاز به یکسری اقدامات اطلاعاتی و دیپلماتیک است که جلساتی در این زمینه برگزار شده و مسوولیت اصلی برعهده وزارت کشور است.»
فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه قطعا و بلاشک کشور پاکستان در جریان این حادثه مسوول است افزود: «البته در گذشته اقدامات مثبتی از سوی این کشور در برخورد با متخلفان و… انجام شده است.»
او با اشاره به وضعیت به‌کارگیری سربازان در استان سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: «سیستان‌وبلوچستان استان پهناوری است که مرزهای زیادی نیز دارد و از سوی دیگر جمعیت این استان کم است و ما مجبوریم برای تامین سرباز از استان‌های همجوار کمک بگیریم.»
او درباره پرداخت به‌موقع بودجه مرزبانی و احتمال جلوگیری از وقوع حادثه ربایش مرزبانان در سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: «اینطور نیست که بر فرض بخواهیم بگوییم چون تورم پیش آمد و ثروت‌ها زیاد شد پس یک عده مقصرند و ما باید به‌دنبال مقصر باشیم، اما با بروز مشکلات در سال گذشته یکسری از محدودیت‌هایی برای اقدامات در مرزبانی ایجاد شد، اما به‌نظرم شاید درست نباشد چون این مشکلات بود و پرداخت به‌موقع انجام نشد پس دولت مقصر است و بخواهیم مسوولیت‌های خود را به گردن دیگران بیندازیم.»
سرلشگر حسنی: سربازان ربوده‌شده زنده‌اند
از سوی دیگر سرلشکر حسنی‌سعدی در بحث پیگیری وضعیت سربازان ربوده‌شده، گفت: «در این زمینه یکسری اقدامات نظامی و سیاسی انجام شده که البته برخی از آنها را نمی‌توان گفت، اما اقداماتی بین دو کشور در حال انجام است و در این زمینه باید با کشوری که اجازه داده تا این گروهک‌ها در خاکش فعالیت کنند، برخورد شود.»
معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این زمینه با طرف مقابل مکاتبه شده است، گفت: «این سربازان خوشبختانه زنده‌اند و انشاالله به‌زودی به جمع خانواده‌شان برمی‌گردند.»
این درحالی است که شبکه «العربیه» وابسته به حکومت عربستان، دوروز پیش فیلمی را منتشر کرد که در آن ادعا شده که پنج‌مرزبان ایرانی را نشان می‌دهد. در این فیلم، پنج‌نفر روی زمین نشسته‌اند که یکی از آنها خود را گروهبان‌یکم «جمشید دانایی‌فر» معرفی می‌کند.
او در این فیلم که ۳۶ثانیه است، به نمایندگی از بقیه افراد با دادن خبر سلامتی خود و آنها، خواستار پذیرفته‌شدن شروط گروهک تروریستی «جیش‌العدل» از سوی دولت ایران شده است.
پنج‌مرزبان ایرانی بامداد ۱۸بهمن سال‌جاری، توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل در منطقه‌ای مرزی در سیستان‌وبلوچستان به گروگان گرفته شدند. چندروز بعد، شخصی که خود را سخنگوی این سازمان معرفی می‌کرد، در تماس با شبکه «العربیه» خواستار آزادی زندانیان این گروهک شده بود.
گفتنی است دوروز بعد از اعلام ربوده‌شدن پنج‌سرباز هنگ مرزی ایران توسط گروه تروریستی جیش‌العدل، توییتر سپاه پاسداران اعلام کرد که برای مقابله با این گروه تروریستی، «یگان ویژه صابرین» را به منطقه اعزام کرده است.
به گزارش ایسنا، سایت تدبیر با انتشار این خبر نوشت: «یگان ویژه صابرین از یگان‌های ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران است که به گفته سردار مرتضی میریان، فرمانده یگان ویژه صابرین در شمال‌غرب و جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه از زبده‌ترین یگان‌های ویژه در دنیا به حساب می‌آید.»
منبع: شرق
:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 89 = 97