۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶ سازمان ملل اعلام کرد:

“مخالفان سوری از گاز سارین استفاده کرده‌اند نه دولت سوریه”

ادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی و مسوول کمیته مستقل تحقیقات وابسته به سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در سوریه اعلام کرد: اطلاعات و شواهدی که اعضای کمیته بین‌المللی در دیدار با پزشکان متخصص و آسیب دیدگان جمع‌آوری کرده‌اند، نشان می‌دهد که از گاز اعصاب سارین در سوریه استفاده شده است.

rt1-23«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): به دنبال اقدامات غیرانسانی و تروریستی مخالفان مسلح سوریه، این بار یک مقام سابق دادگاه کیفری بین‌المللی از استفاده مخالفان از گاز سارین خبر داد.
به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، کارلا دل پونته، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی و مسوول کمیته مستقل تحقیقات وابسته به سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در سوریه در مصاحبه با شبکه ایتالیایی RSI اعلام کرد: اطلاعات و شواهدی که اعضای کمیته بین‌المللی در دیدار با پزشکان متخصص و آسیب دیدگان جمع‌آوری کرده‌اند، نشان می‌دهد که از گاز اعصاب سارین در سوریه استفاده شده است.

پونته خاطرنشان کرد: براساس شواهد به دست آمده مخالفان مسلح در سوریه با به کارگیری گاز سارین از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

وی به بیان محتوای گزارشی پرداخت که کارمندان کمیته تحقیقات در دیدار با پزشکان، آسیب دیدگان و کادر بیمارستان‌های صحرایی جمع‌آوری کرده بودند.

 

 

 

وی تصریح کرد: با این وجود، کارشناسان نتیجه‌گیری کلی خود را مطرح نکرد‌ه‌اند و باید از طریق شاهدان بیشتری از نتیجه تحقیقات اطمینان حاصل کرد اما در شرایط کنونی می‌توانیم بگوییم مخالفان نظام سوریه از گاز سارین استفاده کرده‌اند نه دولت دمشق.

 

 

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۲۸ سپتامبر کارلا دل پونته را به عنوان یکی از اعضای کمیته تحقیقات در خصوص نقض حقوق بشر در سوریه تعیین کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 6 =