۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۷

دیوان محاسبات پرونده را به قوه قضاییه فرستاد: بدهی‌های بابک زنجانی باور نکردنی است

امیرعباس سلطانی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بدهی بابک زنجانی گفت: «در این پرونده هرچه جلوتر می‌رویم رقم بدهی بابک زنجانی هم تصاعدی بالا می‌رود.» به گزارش تدبیر، وی ادامه داد: مطابق بررسی‌ها و اطلاعات ما بدهی مالی بابک زنجانی بیش از 9 هزار میلیارد تومان است. این رقم، رقمی باورنکردنی است که فعلا قصد رسانه‌یی کردن آن را نداریم. این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم، با بیان اینکه «بابک زنجانی به تامین اجتماعی هم بدهکار است»

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): بدهی‌اش هر روز بالاتر می‌رود، آنقدر بدهی‌اش بالا رفته است که رقم نهایی‌اش قابل باور نیست و به همین دلیل قصد رسانه‌یی کردن آن را ندارند. اما روز گذشته حکم نهایی دیوان محاسبات در مورد پرونده بابک زنجانی به قوه قضاییه رفته است. حالا پرونده بابک زنجانی هر روز وارد فازهای پیچیده‌تری می‌شود و به نظر می‌رسد که با بالا رفتن بدهی‌های او، شرایط برای او سخت‌تر شده است. احتمال آزادی بابک زنجانی و بدهی‌هایش در دو مسیر معکوس حرکت می‌کنند. بدهی‌ها هر روز بالاتر می‌رود و احتمال آزادی هر روز پایین‌تر. بدهی به وزارت نفت، بدهی‌های شخصی، حمل طلا و همه‌چیز در پرونده‌اش دیده می‌شود. پرونده‌یی که از دیوان محاسبات به قوه قضاییه رفته است.

روز گذشته امیرعباس سلطانی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بدهی بابک زنجانی گفت: «در این پرونده هرچه جلوتر می‌رویم رقم بدهی بابک زنجانی هم تصاعدی بالا می‌رود.» به گزارش تدبیر، وی ادامه داد: مطابق بررسی‌ها و اطلاعات ما بدهی مالی بابک زنجانی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است. این رقم، رقمی باورنکردنی است که فعلا قصد رسانه‌یی کردن آن را نداریم. این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم، با بیان اینکه «بابک زنجانی به تامین اجتماعی هم بدهکار است»

وی اظهار کرد: «زنجانی خود را طلبکار دولت می‌داند و می‌گوید به دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است. اما کمیته تحقیق و تفحص، پرونده او را دارای ابهام‌ها و حتی درگیر بودن در پرونده تامین اجتماعی و مساله پولشویی در کشور ترکیه می‌داند. » او افزود: «نشست‌های کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی بعد از تعطیلات مجلس ادامه دارد. حتی اگر ضرورتی وجود داشته باشد به اوین برای دیدار زنجانی می‌رویم.»

عضو کمیته تحقیق و تفحص از پرونده بدهی بابک زنجانی بیان کرد: «در نشستی که پس از بازداشت بابک زنجانی با مسوولان قوه قضاییه داشتیم بررسی‌های خود را به آنان ارائه دادیم اما هنوز به جمع‌بندی مشخصی در این باره نرسیده‌ایم.» اما روز گذشته اخبار دیگری هم از پرونده بابک زنجانی منتشر شد. رحمت‌الله شریفی، مشاور رییس و مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات به تدبیر گفته است: «پس از گذشت سه ماه از بررسی پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت در دیوان محاسبات، حکم نهایی این دیوان به قوه قضاییه ارسال شد.» وی ادامه داد: جرم بابک زنجانی کاملا مشخص بود و از سوی دیوان نیز حکم این پرونده نیز صادر و به قوه قضاییه ارسال شد.

منبع: اعتماد

::::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 1 =