۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰

عکس نوشت: امام در فیضیه

دهم‌ اسفند ماه‌ سالروز بازگشت‌ امام‌ امت‌ به‌ شهرستان‌ قم‌، روزی‌ که‌ صدها هزار انسان‌ مشتاق‌ از مردم‌ آزاده قم‌ از شهرهای دور و نزدیک اطراف پس‌ از پانزده‌ سال‌ فراق، مشتاقانه‌ به‌ استقبال‌ رهبر محبوب‌ خویش‌ شتافتند و با شور و نشاط‌ بی‌ نظیر، رهبر بزرگوار و مرجع‌ تقلید خود را پیروزمندانه‌ دیدار‌ کردند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دهم‌ اسفند ماه‌ سالروز بازگشت‌ امام‌ امت‌ به‌ شهرستان‌ قم‌، روزی‌ که‌ صدها هزار انسان‌ مشتاق‌ از مردم‌ آزاده قم‌ از شهرهای دور و نزدیک اطراف پس‌ از پانزده‌ سال‌ فراق، مشتاقانه‌ به‌ استقبال‌ رهبر محبوب‌ خویش‌ شتافتند و با شور و نشاط‌ بی‌ نظیر، رهبر بزرگوار و مرجع‌ تقلید خود را پیروزمندانه‌ دیدار‌ کردند.

روزهای اقامت امام خمینی در قم در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با حضور دسته های مختلف مردم همراه بود. ملاقات های امام اگر تنها به دیدار محدود می گردید، بر بام اقامت گاه امام بود و اگر جمع محدودی خدمت ایشان رسیده بودند، در اطاق و یا حیاط منزل واقع می شد و اگر امام قصد سخنرانی برای جمع زیادی ازحاضران را داشتند، این دیدار ها در حیاط فیضیه انجام می گرفت.

برای این مهم اطاقکی فلزی – که هم اکنون نیز در حیاط مدرسه فیضیه قم قابل مشاهده است – در همان روز ها ساخته شده بود . از اینکه تعدادی از برادران ارتشی بر بام آن اطاقک نشسته اند می توان استحکام آن را حدس زد.

در این تصویر در کنار حضرت امام، حضرات آیات ربانی شیرازی، فاضل لنکرانی، اشراقی و یادگار امام نیز دیده می شوند.

منبع: جماران

::::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

94 - = 91