۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲ امام خمینی در دیدار با خبرنگار روزنامه اطلاعات:

انقلابیون واقعی از طبقه اشراف و مرفه نبودند

به نظر من بیشتر انقلابیون واقعی؛ یعنی آنها که نیروی عظیم و کوبنده این انقلاب بودند، مردم غیرمرفه بودند؛ کسانی که بیشترین کشته‌ها را دادند و با نیروی ایمان واقعی و اعتقاد راسخ؛ باعث پیروزی انقلاب شدند همان کسانی بودند که به هیچ وجه اشرافی و مرفه نبودند و از طبقه پابرهنه بودند. من دستور دادم که اموال شاه، چه آن‌ها که در داخل ایران است و چه آن‌ها که در خارج پس از مصادره؛ فقط و فقط بین بی‌بضاعت‌ها و مستمندان تقسیم شود، و این پول‌ها را صرف خانه‌سازی و دیگر وسایل رفاهی این مردم بکنیم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): امام خمینی ۱۱ اسفند ۱۳۵۷ در دیدار با خبرنگار روزنامه اطلاعات در مورد مشکل مسکن مردم می‌فرمایند: هر چه زودتر باید مشکل مسکن برای بی‌خانمان‌ها و فقرای ایران حل گردد؛ و برای هر خانواده، مسکن مورد نیازشان تأمین شود، آب و برق برای فقرا و بی‌بضاعت‌ها باید مجانی گردد.

[بسم الله الرحمن الرحیم‌]

هر چه زودتر باید مشکل مسکن برای بی‌خانمان‌ها و فقرای ایران حل گردد؛ و برای هر خانواده، مسکن مورد نیازشان تأمین شود، آب و برق برای فقرا و بی‌بضاعت‌ها باید مجانی گردد.

به نظر من بیشتر انقلابیون واقعی؛ یعنی آنها که نیروی عظیم و کوبنده این انقلاب بودند، مردم غیرمرفه بودند؛ کسانی که بیشترین کشته‌ها را دادند و با نیروی ایمان واقعی و اعتقاد راسخ؛ باعث پیروزی انقلاب شدند همان کسانی بودند که به هیچ وجه اشرافی و مرفه نبودند و از طبقه پابرهنه بودند.
من دستور دادم که اموال شاه، چه آن‌ها که در داخل ایران است و چه آن‌ها که در خارج پس از مصادره؛ فقط و فقط بین بی‌بضاعت‌ها و مستمندان تقسیم شود، و این پول‌ها را صرف خانه‌سازی و دیگر وسایل رفاهی این مردم بکنیم.
(صحیفه امام، ج۶، ص ۲۹۷)
منبع: جماران
::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

26 - 17 =