۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ به رغم تكذيب فهرست نمايندگان براي استيضاح شش وزير

پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم آماده شد

در حالی که محمدرضا باهنر وجود فهرست نمایندگان برای استیضاح شش تن از وزرا را تکذیب کرد، جمعی از نمایندگان مجلس اولین گام جدی‌شان برای استیضاح وزیر علوم را برداشتند. با این اوصاف رضا فرجی‌دانا یک گام به استیضاح نزدیک‌تر شد. به نظر می‌رسد مخالفان حضور او در کابینه حسن روحانی عزم‌شان را برای برکناری‌اش جزم کرده‌‌اند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): در حالی که محمدرضا باهنر وجود فهرست نمایندگان برای استیضاح شش تن از وزرا را تکذیب کرد، جمعی از نمایندگان مجلس اولین گام جدی‌شان برای استیضاح وزیر علوم را برداشتند. با این اوصاف رضا فرجی‌دانا یک گام به استیضاح نزدیک‌تر شد. به نظر می‌رسد مخالفان حضور او در کابینه حسن روحانی عزم‌شان را برای برکناری‌اش جزم کرده‌‌اند.

در همین راستا عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که پیش‌نویس طرح استیضاح وزیر علوم با یازده محور تهیه شده است. روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با فارس خبر داد: پیش‌نویس استیضاح وزیر علوم در یازده محور تهیه شده است که ان‌شاءالله در سال آینده از نمایندگان برای به راه انداختن این استیضاح امضا جمع‌آوری می‌شود. به گفته وی، یکی از مهم‌ترین محورهای طرح استیضاح وزیر علوم، حاکم کردن نیروهای فتنه‌گر در آموزش عالی است. وی در مورد اینکه آیا موضوع استیضاح وزیر علوم به موضوع سوال از او برمی‌گردد، گفت: برخی از محورهای استیضاح همان محورهای سوال از وزیر علوم است که نمایندگان در آن زمان از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند البته موارد دیگری نیز به آن اضافه شده است. تاکنون وزیر علوم یک کارت زرد را از نمایندگان دریافت کرده است. برخی از نمایندگان از فرجی‌دانا درباره علت عدم عمل به تعهداتش در خصوص انتصاب مدیران سوالی را مطرح کرده و از پاسخ‌های وزیر قانع نشده بودند. وزرای دولت روحانی در حالی یک به یک به صورت سریالی مقابل اهرم‌های نظارتی مجلسی‌ها ناچار به پاسخگویی هستند.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

12 - 7 =