۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲ پیام امام خمینی به مناسبت آغاز پیروزمندانه عملیات فتح‌المبین:

دست و بازوی قدرتمند شما را می‌بوسم

درود بر فرماندهان بزرگوار رزمندگان و بر همه مجاهدان راه عظمت کشور و اسلام. و نفرت و لعنت بر منافقان و منحرفانی که می‌خواستند یکی از انبارهای مهمات چنین مجاهدانی را به آتش بکشند. و غضب و سخط خداوند بر آن خدانشناسانی که با کمک به صدام عفلقی می‌خواستند او را نجات دهند. و شکر بی‌پایان خداوندی را که توانستید با شکست مفتضحانه، نیروهای کفر را در بارگاه قادر متعال بی‌آبرو و در پیشگاه ملتهای مسلمان منفور نمایید.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سی و دو سال پیش در چنبن روزی (۲ فروردین ۱۳۶۱ / ۲۶ جمادی الاول ۱۴۰۲) در پی آغاز عملیات فتح المبین که به آزاد شدن جاده دهلران، دشت عباس، عین خوش و مناطق دشت چنانه و زمین‌های سرخه. مناطق شمال غربی خوزستان به اسامی ابوصلبی خات، علی گره زرد، عین خوش، تینه، برتازه، رقابیه، میش داغ، ارتفاعات ۳۵۰ شاوریه، بلما، تپه چشمه و جوقینه، ارتفاع ۲۰۲ و کمرسرخ و خارج کردن شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک، پایگاه چهارم هوایی، جاده سراسری اندیمشک- اهواز و صدها روستا از زیر آتش دشمن و نیز دستیابی به چاه‌های نفت ابوغریب در ارتفاعات تینه. تصرف و تأمین ۵ پاسگاه مرزی و نیز کشته و زخمی شدن تعداد ۲۵۰۰۰ نفر و اسارت ۱۵۰۰۰ نفر و انهدام یگان‌ها و تجهیزات جنگی فراوانی از دشمن بعثی انجامید، امام خمینی با صدور پیامی خطاب به ملت ایران و رزمندگان قوای اسلام، پیروزی های رزمندگان در شروع عملیات فتح المبین را تبریک گفتند.

jebhe

متن ابن پیام که در جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (صفحات ۱۴۲ تا ۱۴۳) آمده، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انْ تَنْصُرُوااللهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اقْدامَکُمْ (۱) اخبار غرورآفرین جبهه‌های نبرد علیه قوای شیطانی را یکی پس از دیگری دریافت نمودم. قلم قاصر است که احساسات خویش را ابراز کنم. به قوای مسلح اسلامی – که خدایشان نصرت آخرین را نصیب فرماید – تبریک عرض می‌کنم. مبارک باد بر شما عزیزان افتخارآفرین پیروزی بزرگی را که با یاری ملائکة الله و نصرت ملکوت اعلی‌ نصیب اسلام و کشور عزیز ایران، کشور بقیة الله الاعظم – اروحناله الفداء – نمودید.

رحمت واسعه خداوند برآن مادران و پدرانی که شما شجاعان نبرد در میدان کارزار و مجاهدان با نفس در شبهای نورانی را در دامن پاکشان تربیت نمودند. مژده باد به شما جوانان برومند در تحصیل رضای پروردگار که از بالاترین سنگرهای روحانی و جسمانی ظاهری و باطنی پیروزید. مبارک باد بر بقیة الله – ارواحناله الفداء – وجود چنین رزمندگان ارزشمند و مجاهدان فی سبیل الله که آبروی اسلام را حفظ و ملت ایران را روسپید و مجاهدان راه خدا را سرافراز نمودید. ملت بزرگ ایران و فرزندان اسلام به شما سلحشوران افتخار می‌کنند. آفرین بر شما که میهن خود را بر بال ملائکة الله نشاندید و در میان ملل جهان سرافراز نمودید. مبارک باد بر ملت چنین جوانان رزمنده‌ای، و بر شما چنین ملت قدردانی که به مجرد فتح و پیروزی توسط رزمندگان به دعا و شادی‌ برخاستند. اینجانب از دور دست و بازوی قدرتمند شما را که دست خداوند بالای آن است می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم. شما دیْن خود را به اسلام عزیز و میهن شریف ادا کردید و طمع ابرقدرتها و مزدوران آنان را از کشور خود بریدید و سخاوتمندانه در راه شرف و عزت اسلام جهاد کردید. «یا لَیْتَنی‌ کُنْتُ مَعَکُمْ فَافُوزَ فَوْزاً عَظیماً». (۲)

درود بر فرماندهان بزرگوار رزمندگان و بر همه مجاهدان راه عظمت کشور و اسلام. و نفرت و لعنت بر منافقان و منحرفانی که می‌خواستند یکی از انبارهای مهمات چنین مجاهدانی را به آتش بکشند. و غضب و سخط خداوند بر آن خدانشناسانی که با کمک به صدام عفلقی می‌خواستند او را نجات دهند. و شکر بی‌پایان خداوندی را که توانستید با شکست مفتضحانه، نیروهای کفر را در بارگاه قادر متعال بی‌آبرو و در پیشگاه ملتهای مسلمان منفور نمایید. من از خداوند تعالی نصرت نهایی شما عزیزان و شکست مخالفان حق را خواستارم.

درود بر شما و رحمت خدا بر شهیدان راه حق و شهدای جبهه نبرد حق علیه باطل.

والسلام علی عبادالله الصالحین.

۲ فروردین ۶۱

روح الله الموسوی الخمینی

۱- بخشی از آیه ۷ سوره محمد: «اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌گرداند».

۲- «کاش با شما می‌بودم تا به بهره‌ای بزرگ نایل آیم»؛ فرازی که در زیارتنامه بزرگان دین و شهدای کربلا وارد شده است، بیان این فراز خطاب به رزمندگان جبهه‌های دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی حاکی از رفعت مقام آنان در نگاه امام خمینی است.

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 43 = 53