۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷

هفتمین جلسه دادگاه کهریزک: شهادت رئیس کل زندان ها / جلسه هشتم ۲۳ اردیبهشت

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک حدود 4 ساعت به طول انجامید و در این جلسه، مدیرکل زندان‌های استان تهران و 4 نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به عنوان شهود حضور یافتند.

IMG16282463«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک حدود ۴ ساعت به طول انجامید و در این جلسه، مدیرکل زندان‌های استان تهران و ۴ نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به عنوان شهود حضور یافتند.

پس از پایان این جلسه اعلام شد که ۲۳ اردیبهشت ماه جلسه بعدی دادگاه برگزار می‌شود.

حیدری‌فر: نظر آقای محسنی‌اژه‌ای متین است

علی‌اکبر حیدری‌فر یکی از قضات متهم در این پرونده در هنگام ورود به دادگاه کیفری استان تهران در مورد این که آقای محسنی‌اژه‌ای بیان کرد که تغییری در کیفرخواست ایجاد نشده و فقط دلایل آن تغییر کرده است، این در حالیست که شما از تغییر کیفرخواست انتقاد کردید؟ گفت: من نگفتم کیفرخواست جدیدی صادر شده بلکه در کیفرخواست اولیه تغییر ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا عکس‌های خود را به دادگاه ارایه می‌دهید، گفت: عکس‌ها را قبلا به دادگاه داده‌ایم.

خبرنگار دیگری به حیدری‌فر گفت که شما تغییر کیفرخواست را غیرقانونی عنوان کردید اما آقای محسنی‌اژه‌ای بیان کرد که امکان اصلاح در کیفرخواست وجود دارد، نظر شما چیست؟ که وی گفت: نظر ایشان متین است.

حضور سهراب سلیمانی در دادگاه به عنوان مطلع

سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران در هنگام خروج از دادگاه کیفری استان تهران به خبرنگار ایسنا گفت: به عنوان مطلع در پرونده قضات کهریزک در دادگاه کیفری استان تهران حضور یافتم.

وی از بیان توضیحات بیشتر خودداری و محل دادگاه را ترک کرد.

نیکبخت: ۴ نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به عنوان شاهد در دادگاه حضور یافتند

وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر، پس از پایان دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران، گفت:‌ تصمیم دارم صحبت نکنم؛ زیرا سعید مرتضوی گفت اگر ما حرف بزنیم او هم حرف می‌زند.

وکیل‌مدافع خانواده جوادی‌فر با بیان این که جلسه بعدی دادگاه، ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: ‌مدیرکل زندان‌های استان تهران به عنوان مطلع در دادگاه حضور یافت. هنوز آخرین دفاع از متهمان اخذ نشده است و زمان قطعی برای پایان رسیدگی به پرونده مشخص نیست

نیکبخت با بیان این که در دادگاه همه به جز دادستان سابق تهران وکیل دارند، گفت: چهار نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به عنوان شاهد در دادگاه حضور یافته و شهادت دادند.

وی افزود: از بیان جزییات جلسه دادگاه قضات کهریزک معذور هستم. در دادگاه آقای مرتضوی خطاب به ریاست دادگاه گفت از مصاحبه من با رسانه‌ها جلوگیری شود که بنده در جواب ایشان گفتم که شما هنوز فکر می‌کنید که دادستان تهران هستید.

سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران حاضر نشد

سعید مرتضوی، یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک پس از پایان هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در جمع خبرنگاران حاضر نشد و محل دادگاه را ترک کرد.

پیش از این قاضی دادگاه از شکات و متهمان خواسته بود از بیان جزییات جلسه دادگاه به دلیل غیرعلنی بودن آن خودداری کنند.

کامرانی: تدبیر قاضی در احضار شهود بدون اطلاع طرفین خوب بود

اولیای‌دم یکی از کشته‌شدگان کهریزک، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه دادگاه امروز بیشتر به حضور شهود و پرسش و پاسخ اختصاص یافت. امروز ۴ نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به همراه سهراب سلیمانی در دادگاه حضور پیدا کردند.

کامرانی، اظهار کرد: در جلسه امروز از مدیرکل زندان‌های استان تهران توضیحاتی در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن بازداشتگاه کهریزک پرسیده شد که وی گفت بازداشتگاه کهریزک قانونی نبوده است.

این شاکی پرونده خاطرنشان کرد: در گذشته متهمان پرونده مطرح کرده‌ بودند که می‌خواستیم بازداشت‌شدگان را به زندان اوین منتقل کنیم اما آن‌ها به ما گفتند که زندان اوین جا ندارد که در این مورد از آقای سلیمانی سوال پرسیدند که ایشان تقریبا ممتنع پاسخ دادند.

کامرانی تصریح کرد: شهودی که امروز در دادگاه حاضر شده بودند نکات بسیار خوبی را مطرح کردند، همچنین تدبیر قاضی مدیرخراسانی بسیار خوب است که بدون اطلاع طرفین افرادی را به عنوان شهود به دادگاه احضار کرده بود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در این مورد که چرا از جلسه پنجم به بعد دادگاه جزییات را منتشر نکردید؟، گفت: قبلا کیفرخواست آقای مرتضوی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، همچنین یکی دیگر از متهمان چندی پیش با روزنامه ایران مصاحبه کرده که دادگاه این موضوع را به آ‌ن‌ها تذکر داده است.

روح‌الامینی: رضایت ما از دادگاه عین دردمندی است

عبدالحسین روح‌الامینی در جمع خبرنگاران، گفت: دادگاه به صورت جدی به ما تذکر داد که جزییات را منتشر نکنیم و ما ملزم به اجرای آن هستیم، اما می‌توانیم از احساسمان نسبت به جلسه دادگاه بگوییم.

وی ادامه داد: از دادگاه رضایت داریم و این رضایت سیر صعودی دارد، اما در حقیقت رضایت ما عین دردمندی است.

روح‌الامینی در مورد ارائه عکس‌ها به دادگاه، گفت: ما هنوز عکسی مشاهده نکردیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 6 = 2