۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹

جلسه لاریجانی با وزیران علوم و اطلاعات درباره دانشجویان ستاره‌دار

در پی اعلام موافقت وزارت علوم با بازگشت 125 تن از دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه برخی نمایندگان از جمله زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نمایندگان تهران و جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار پرونده این دانشجویان شدند که در نخستین جلسات چند نمونه از پرونده‌ها تحویل نمایندگان مجلس شد، اما در جلسات بعد رییس هیات عالی گزینش اعلام کرد که به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند پرونده‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد، لذا نمایندگان به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت وکلای ملت از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم به کمیسیون اصل...

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه وزیر اطلاعات و وزیر علوم با لاریجانی در خصوص دانشجویان ستاره‌دار خبر داد. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با مهر گفت: وزیر علوم به تعهداتی که به کمیسیون اصل ۹۰ داده بود عمل کرده و تعدادی از نمایندگان توانستند به وزارت علوم رفته و پرونده دانشجویان ستاره‌دار را ببینند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: مقرر شد برمبنای اطلاعاتی که به دست نمایندگان و ریاست مجلس رسیده، وزارت علوم در زمینه دانشجویان ستاره‌دار با وزارت اطلاعات همکاری کرده و در پرونده این افراد تجدیدنظر کند. وی ادامه داد: ریاست مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه با فرجی دانا و علوی جلسه داشته است.

در پی اعلام موافقت وزارت علوم با بازگشت ۱۲۵ تن از دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه برخی نمایندگان از جمله زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نمایندگان تهران و جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار پرونده این دانشجویان شدند که در نخستین جلسات چند نمونه از پرونده‌ها تحویل نمایندگان مجلس شد، اما در جلسات بعد رییس هیات عالی گزینش اعلام کرد که به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند پرونده‌ها را در اختیار نمایندگان قرار دهد، لذا نمایندگان به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت وکلای ملت از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند.

روز گذشته همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری سه‌شنبه هفته جاری برای توضیح برنامه‌های خود در سال ۹۳ در کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی حاضر می‌شود. عبدالوحید فیاضی گفت: رضا فرجی‌دانا، وزیرعلوم ،تحقیقات و فناوری در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری برای ارائه توضیح برنامه‌های وزارت علوم در سال جاری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود. وی ادامه داد: علاوه بر وزیر علوم از دکتر مسعود شفیعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌یی نیز با توجه به وجود برخی مشکلات در این دانشگاه و ارائه برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌یی در سال جاری دعوت شده است تا در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون آموزش حاضر شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وضعیت استخدامی بیش از سه هزارحق التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌یی گفت: این مساله نیز روز سه‌شنبه با حضور وزیرعلوم مطرح می‌شود. کمیسیون آموزش وزارت علوم را مکلف کرده است سیاست به‌کارگیری حق‌التدریس‌ها را مشخص کند. وی در خصوص اولویت‌های کمیسیون آموزش مجلس در سال جاری گفت: قانونگذاری و نظارت بر روند تحولات علوم انسانی مطابق با آموزه‌های اسلامی، نظارت برحسن اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه دانشگاه‌ها، بازنگری نظام حقوق مالکیت معنوی، ساماندهی و اصلاح قوانین آموزشی و فناوری بخشی از اولویت‌های کمیسیون آموزش در سال جاری است.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

67 - = 65