۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۷

سخنان امام در جمع کارگران چیت سازی تهران

اسلام برای همه اقشار و برای همه بندگان خدا، برای همه مستضعفین ارزش قائل است؛ برای همه کارگران و قشر کشاورزان ارزش بیشتر قائل است. کارگران و کشاورزان از اقشار با ارزشند که اسلام به آنها توجه دارد. اینها که می‌خواهند بین کارگر و کشاورز تفرقه بیندازند، مفسدین فی الارض هستند. اینها کشاورزی را نمی‌خواهند تحقق پیدا کند و کارخانه‌ها را نمی‌خواهند راه بیفتد برای اینکه اگر اینها راه بیفتد، مملکت آرامش پیدا می‌کند و دست خائنین کوتاه می‌شود.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سی و پنج سال پیش در چنین روزی (۷ اردیبهشت ۱۳۵۸ / ۲۹ جمادی الاول ۱۳۹۹) و همزمان با بالا گرفتن تحرکات گروه های مارکسیستیب در کارخانه های کشور، جمعیاز کارگران چیت سازی تهران در قم با امام خمینی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار سخنرانی کوتاهی ایراد کردند که در جلد ۷ صحیفه امام خمینی (صفحه ۱۴۴) آمده است:

موضوع: کارگران و کشاورزان از دید اسلام

حضار: کارگران چیت سازی تهران

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام برای همه اقشار و برای همه بندگان خدا، برای همه مستضعفین ارزش قائل است؛ برای همه کارگران و قشر کشاورزان ارزش بیشتر قائل است. کارگران و کشاورزان از اقشار با ارزشند (۱) که اسلام به آنها توجه دارد. اینها که می‌خواهند بین کارگر و کشاورز تفرقه بیندازند، مفسدین فی الارض هستند. اینها کشاورزی را نمی‌خواهند تحقق پیدا کند و کارخانه‌ها را نمی‌خواهند راه بیفتد برای اینکه اگر اینها راه بیفتد، مملکت آرامش پیدا می‌کند و دست خائنین کوتاه می‌شود.

بیدار باشید برادران کارگر! که اسلام در خدمت شماست نه اینها. اینها مخالفند؛ اینها می‌خواهند با آشوبهایی که بپا می‌کنند و هر روز [به‌] بهانه‌ای در بین اقشار می‌افتند و آشوب می‌کنند، می‌خواهند آرامش را از مملکت سلب کنند تا دست دیگران را باز کنند. اینها را در کارخانه‌های خود راه ندهید که چون موریانه‌اند و کارخانه‌های شما را از بین می‌برند. خداوند کید خائنین را فلج کند. خداوند این دست خائنین را قطع کند. خداوند ملت مسلم را با اتحاد به پیش ببرد …

 

(۱)- اصل: است.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 6 = 1