۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۷ عباسعلي كدخدايي، سخنگوی سابق شورای نگهبان:

مذاکرات شورای نگهبان درباره انتخابات باید منتشر شود

گاهی متاسفانه می‌بینیم که برخی افراد اخبار غیر صحیحی از جلسات شورای نگهبان مطرح می‌کنند با این ادعا که برخی افراد یا نفرات حرف‌هایی زدند. من روشن می‌گویم که جلسات ما سیستم ضبط و ثبت صوتی و تصویری کامل دارد. من همیشه از کسانی بودم که مدعی هستم مذاکرات شورای نگهبان درباره انتخابات باید پخش شود و مشخص شود ما به چه کسی رای منفی و به چه کسی رای مثبت دادیم.

kadkhodaeeمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): همیشه از کسانی بودم که مدعی هستم مذاکرات شورای نگهبان درباره انتخابات باید پخش شود و مشخص شود ما به چه کسی رای منفی و به چه کسی رای مثبت دادیم.»

این جمله تاکید عباسعلی کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان است. به گزارش تسنیم به نقل از سایت نماینده، عباسعلی کدخدایی در بخشی از این گفت‌وگو که به مناسبت سالروز فرمان امام (ره) برای بازنگری در قانون اساسی انجام شد گفته است: «ضرورت بازنگری در قانون اساسی جدا از ضرورت‌های بازنگری در سایر قوانین نیست. در تعابیر ما قانون اساسی را به عنوان قانون برتر می‌شناسند و به همین دلیل هم تشریفاتی برای تدوین و هم برای بازنگری آن صورت می‌گیرد. این تشریفات معمولا سخت‌تر و پیچیده‌تر از تشریفات اصلاح قوانین عادی است. به هر حال اصلاح قانون اساسی تابع تشریفاتی است. جدا از اینکه کارشناسانی باید بر آن بحث و بررسی کنند باید به همه پرسی گذاشته شود و مردم به آن رای مثبت دهند.

وی در خصوص دلیل آنکه «مساله مرجعیت هم در همان زمان از شروط انتخاب رهبری برداشته شد.» توضیح داد: آن زمان بحثی که مطرح بود این بود که شورایی داشته باشیم و شورایی ولایت امر را اعمال کنیم. اما در همان زمان فقها می‌گفتند ولایت امر نمی‌تواند شورایی اعمال شود که دلایل خاص خود را داشتند و هم از نظر اجرایی ما در تجربه ۱۰ ساله خود در سال‌های اول انتخاب دیدیم که مدیریت‌های شورایی چندان موفق نیستند.

وی در ادامه به حرف و حدیث‌ها در خصوص جلسه تایید صلاحیت انتخابات ۹۲ اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت‌های انتخابات ۹۲ یکی از سخت‌ترین و پرفشارترین روزهای خود را تجربه کرد. گاهی متاسفانه می‌بینیم که برخی افراد اخبار غیر صحیحی از جلسات شورای نگهبان مطرح می‌کنند با این ادعا که برخی افراد یا نفرات حرف‌هایی زدند. من روشن می‌گویم که جلسات ما سیستم ضبط و ثبت صوتی و تصویری کامل دارد. من همیشه از کسانی بودم که مدعی هستم مذاکرات شورای نگهبان درباره انتخابات باید پخش شود و مشخص شود ما به چه کسی رای منفی و به چه کسی رای مثبت دادیم.

سخنگوی سابق شورای نگهبان در خصوص شایعه درخواست وی از آیت‌الله هاشمی برای انصراف کاندیداتوری در انتخابات گفت: من این موضوع را در جای دیگری هم گفته‌ام که منحصر به شخص ایشان نبود. خیلی از محترمین جامعه هستند که این مورد را داشتند. حتی افرادی که می‌خواستند ثبت نام کنند و قبل از ثبت نام نظر منفی خود را در مشورت به آنها اعلام کردیم. برخی گوش نکردند و ثبت نام کردند و ما قبل از اعلام رای هم به آنها گفتیم. بعضی انصراف دادند و برخی انصراف ندادند. ایشان هم مثل آنها بود. اعضای شورای نگهبان این ملاحظه را داشتند که ایشان به عنوان شخصیتی که در انقلاب و نظام زحمت کشیدند بدانند که نظر شورای نگهبان این است که ایشان در نهایت نظر خود را تغییر ندادند.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1