۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰

مخالفان دولت با حاشیه‌سازی، اعتماد عمومی را کاهش می‌دهند

برخی جریانات سیاسی مخالف دولت با سنگ‌اندازی و ایجاد حاشیه برای دولت فعلی، سعی در کاهش اعتماد عمومی دارند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه اصفهان گفت: برخی جریانات سیاسی مخالف دولت با سنگ‌اندازی و ایجاد حاشیه برای دولت فعلی، سعی در کاهش اعتماد عمومی دارند.

 

یونس نادری اظهار کرد: از اعتماد عمومی نمی‌توان یک تعریف کمّی ارائه داد زیرا مجموعه انتظارات مردم به دولت و عملکرد دولت را در بر می‌گیرد. اعتمادسازی یک فعالیت ادامه‌دار و نیازمند شفاف‌سازی و صبر است.

 

وی ادامه داد: مردم به دنبال کسب منفعت‌های زودبازده هستند و می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی وعده‌های دولت عملی شود و اگر زمانی صرف تحقق وعده‌ها شود، احساس می‌کنند که دولت از اعتماد آنها سوءاستفاده کرده است.

 

این فعال دانشجویی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها، تاکید کرد: در این میان رسانه‌ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند. دولتمردان، احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد باید زمانی را برای شفاف‌سازی و بیان عقاید و برنامه‌های خود در رسانه‌ها داشته باشند تا اعتماد عموم مردم افزایش یابد.

 

نادری به موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اگر دولت با برنامه‌ریزی دقیق و بطور مرتب به بیان اهداف و راهکارهای خود بپردازد، راه برای سودجویان بسته می‌شود. بطور مثال بنزین برای تحقق اهدافی گران شده است اما سودجویانی هستند که این گرانی را سوءاستفاده از مردم تعبیر کرده و برخی از مردم نیز آن را باور می‌کنند.

 

وی با اشاره به نقش سه قوه در ایجاد و حفظ اعتماد عمومی، اظهار کرد: در حالی که مجلس و قوه قضائیه باید با قانونگذاری و کنترل مفاسد اقتصادی و بازار، به کسب و حفظ اعتماد عمومی کمک کنند، متأسفانه می‌بینیم درست در زمانی که دولت درگیر هدفمندی یارانه‌هاست، برخی در مجلس با طرح سوال از وزرا و ایرادگیری، در کار دولت اختلال ایجاد می‌کنند.

منبع : ایسنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

17 - 16 =