۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵

امت رهبر (جزوه بازخوانی جایگاه فراموش شده مردم در تحقق اهداف جمهوری اسلامی)

از مجتهدان آگاه یک چنین بازیگری را با مکتب نخواهید. مکتبی که مثل موم باشد و بتوانی آن را به هر شکلی که بخواهی در بیاوری اصلاً دیگر مکتب نیست. اولین ویژگی نظام سیاسی اسلام این است که نظامی است مکتبی و متعهد در برابر مکتب. اجباری هم نیست. هر کس این مکتب را پسندید، دوست داشت و به آن دل بست بیاید و هر کسی هم به آن دل نبست نیاید؛ ولی نظام مکتبی است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جزوه «امت رهبر» (بازخوانی نقش و جایگاه فراموش شده مردم در تحقق اهداف جمهوری اسلامی) بر اساس منتخب آراء شهید مظلوم دکتر سید محمد بهشتی و به همت مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت ایران تدوین شده است.

ommate rahbar

در این جزوه می خوانیم:

… بر پایه امت و امامت چیزی به وجود می‏ آید به نام “مدیریت جامعه”. این بخش اول از طرح اسلام درباره نظام سیاسی است. آنچه در رأس قرار دارد که همه، حتی پیغمبر (ص)، حتی امام (ع) و مرجع تقلید، باید مراقب او باشند و از آن سرِ مویی تخلف نکنند اصول عقیدتی و عملی اسلام بر اساس کتاب و سنّت است. حتی قرآن کریم درباره پیغمبر اکرم (ص) می ‏فرماید:

وَ لَو تَقَوَّلَ عَلَینا بَعضَ الاَقاویلِ لاَخَذْنا مِنهُ بِالیَمینِ ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنهُ الوَتین.

می‏ گوید رسول خدا هرگز چنین نمی ‏کند، اما به فرض اگر برخلاف گفته خدا و فرمان و تعلیم خدا سخنی به ما ببندد ما او را به نابودی خواهیم کشاند. بعضی می‏ گویند: آقا، فلان مجتهد انقلابی خوب است یک فکری برای فلان حکم بکند. مثل این که دین مثل یک موم نرم در دست مجتهد است تا مطابق سلیقه زمان و مکان و مردم هر جور دلش خواست و به هر شکلی دلش خواست دربیاورد! این طور نیست و از مجتهدان آگاه یک چنین بازیگری را با مکتب نخواهید. مکتبی که مثل موم باشد و بتوانی آن را به هر شکلی که بخواهی در بیاوری اصلاً دیگر مکتب نیست. اولین ویژگی نظام سیاسی اسلام این است که نظامی است مکتبی و متعهد در برابر مکتب. اجباری هم نیست. هر کس این مکتب را پسندید، دوست داشت و به آن دل بست بیاید و هر کسی هم به آن دل نبست نیاید؛ ولی نظام مکتبی است.

این جزوه را از مدیافایر دانلود کنید.

 

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

46 - = 36