۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ اطلاعیه دوم جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره اختلافات تشکیلاتی

هشدار جنبش عدالتخواه درباره سوء استفاده از سایت اتحادیه

پس از نشر تکذیبیه جنبش عدالتخواه در سایت رسمی اتحادیه و گزارش روزنامه شرق درباره عدم حمایت جنبش از همایش «دلواپسیم»، سایت جنبش از دسترس شورای مرکزی خارج و مطلب جدیدی توسط شورای ناظر اتحادیه روی سایت قرار گرفت که اخراج جعفری از شورای مرکزی را تکذیب می‌کرد. حال جنبش عدالتخواه اطلاعیه دومی منتشر کرده که خبر از یک اقدام غیراخلاقی در قبال مواضع رسمی اتحادیه می‌دهد.

edalatkhahiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جنبش عدالتخواه دانشجویی اطلاعیه دیگری درباره اختلافات تشکیلاتی منتشر کرد.

در پی بروز اختلاف در تشکیلات این اتحادیه دانشجویی که پیشتر در گزارشی در سایت مبارزه به این موضوع اشاره شد، جنبش عدالتخواه دانشجویی اطلاعیه دیگری درباره اختلافات تشکیلاتی منتشر کرد.

پیشتر روزنامه شرق در گزارشی درباره این اختلافات نوشته بود:
سخنران همایش«دلواپسیم» به گفته یک عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی، دبیر اخراجی و عضو استیضاح‌شده این جنبش از کار درآمد. «فرشید جعفری» که به نوشته سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با عنوان دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در همایش معروف به دلواپسان قرارداد ژنو سخن ‌گفته بود، دو ماه پیش از سمت خود عزل و چند روز قبل از همایش هم از سوی شورای مرکزی استیضاح شده‌ بود. در جوابیه‌ جنبش «عدالتخواه دانشجویی» به روزنامه «شرق» و با اشاره به گزارشی تحت عنوان «تجمع دلواپسان در سفارت سابق آمریکا» که در آن از «فرشید جعفری» به‌عنوان دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نام برده شده بود، آمده است: «در جلسه شورای عمومی جنبش عدالتخواه دانشجویی که در تاریخ ۱۱/۲/۹۳ برگزار گردید. «فرشید جعفری» عضو شورای «مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی» استیضاح و عضویت ایشان در شورای مرکزی جنبش عدالتخواه لغو شد. بدیهی است در اولین جلسه شورای مرکزی، دبیر و سخنگوی جدید جنبش معرفی می‌شوند، لذا در روزهای آینده مواضع رسمی جنبش تنها از طریق سایت رسمی این اتحادیه اعلام می‌شود. شورای مرکزی دانشجویی پیش از این طی اطلاعیه‌ای اخراج عضو نامبرده از این تشکل را اعلام کرده ‌است.»
«فرشید جعفری» در حالی ۲۱ اسفند گذشته، تحت عنوان دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع جلو سفارت اتریش شرکت و در اعتراض به سفر «اشتون» سخنرانی کرد. «احسان چنارانی» عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی اما به «شرق» می‌گوید: «ایشان اسفند ماه از سمت دبیری عزل شده‌ بود و شورای مرکزی دو روز قبل از برگزاری همایش «دلواپسین» هم به علت خطاهای تشکیلاتی و موضع‌گیری‌های بدون هماهنگی ایشان در ماه‌های اخیر تصمیم به استیضاح ایشان گرفت.»
«چنارانی» با اشاره به اینکه «جعفری» اکنون دیگر عضو شورای‌مرکزی نیست می‌گوید: «او چون جزو دست‌اندرکاران برگزاری همایش بوده، به‌عنوان نماینده فعالان دانشجویی جهت سخنرانی انتخاب می‌شود، این در حالی ‌است که در سایت‌ها تحت عنوان دبیر جنبش عدالتخواه معرفی شده‌ بود.»
این عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه تاکید کرد: «ایشان هیچ نمایندگی‌ای از جنبش عدالتخواه در همایش نداشته است و کلا موضع ایشان در سه ماه اخیر مورد تایید ما نیست.»
با وجود این، «سیدحسن موسوی» عضو «شورای نظارت جنبش عدالتخواه» با تکذیب خبر «ایسنا»، فرآیند استیضاح جعفری را «مخدوش» توصیف می‌کند و به «شرق» می‌گوید: «شورای نظارت جنبش عدالتخواه دانشجویی معتقدیم خبر غیرموثق و دروغ است.» «چنارانی» اما در واکنش به این اظهارنظر می‌گوید: «دوستان شورای نظارت جایگاهی برای صحبت در این‌باره ندارند و خروجی جنبش عدالتخواه دانشجویی شورای مرکزی است نه شورای نظارت.»
«چنارانی» همچنین درباره اینکه دیدگاه جنبش عدالتخواه دانشجویی درخصوص همایش مزبور و پرونده‌ هسته‌ای ایران چیست؟ به «شرق» گفت: «ما این شدت از دلواپسی را قبول نداریم، چون می‌دانیم که در حوزه پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی ما ارگان‌های دیگر هم دخالت دارند و همان‌طور که حضرت آقا فرمودند مذاکره‌کنندگان فرزندان انقلابند.»
او با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده «حرفه‌ای، خبره و نخبه ی کار خود هستند» افزود: «البته توافقنامه ضعف‌هایی دارد برای همین ما به اندازه برگزار‌کنندگان آن همایش دلواپس و نه خیلی امیدواریم.»
«فرشید جعفری» در همایش «دلواپسان» گفته‌ بود: «موافقت‌نکردن با توافقنامه ژنو و ایستادن در برابر ظلمی که قرار است به واسطه آن ایجاد شود، کمتر از مبارزه با استکبار جهانی نیست و خوشحالیم که تغییر محل همایش صورت گرفت و به لانه جاسوسی منتقل شد. مذاکرات در دولت قبل از سوی شورایعالی امنیت ملی پیگیری می‌شد که نهادی فراجناحی و فراتر از قوه مجریه بود. اما امروز که مذاکرات از سوی وزارت خارجه برگزار می‌شود هر نوع توافقی باید به تایید مجلس برسد و اگر حقوقمان در چارچوب توافق ژنو به رسمیت شناخته نشود، منتظریم ببینیم نمایندگان تا چه اندازه برابر چنین روندی می‌ایستند.»

اما اندکی پس از نشر تکذیبیه جنبش عدالتخواه در سایت رسمی این اتحادیه و گزارش روزنامه شرق درباره عدم حمایت جنبش از همایش «دلواپسیم»، سایت این تشکل از دسترس شورای مرکزی خارج شد و مطلب جدیدی توسط شورای ناظر اتحادیه روی سایت قرار گرفت که اخراج فرشید جعفری از شورای مرکزی را تکذیب می کرد.

حال جنبش عدالتخواه اطلاعیه دومی منتشر کرده که خبر از یک اقدام غیراخلاقی در قبال مواضع رسمی اتحادیه می دهد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به جهت کارشکنی های صورت گرفته در روند فعالیت وبسایت عدالتخواهی (edalatkhahi.ir) که از طرف میزبان هاست این وب سایت یعنی شرکت اینترنتی “شبکه اردیبهشت” (ordinet.ir) صورت گرفته است، از این به بعد اخبار و اطلاعیه های جنبش عدالت خواه دانشجویی توسط وب سایت (edalatkhahi.org) انعکاس داده می شود. بدیهی است هر گونه مطلبی که از وب سایت edalatkhahi.ir منتشر می شود تا اطلاع ثانوی مورد تایید شورای مرکزی این تشکل نمی باشد.

در ضمن لازم به توضیح است که تنها شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی حق استفاده از مهر و سربرگ این تشکل و اعلام موضع را دارد. بدیهی است با متخلفین و سوء استفاده کنندگان از نام این تشکل برخوردهای قانونی و تشکیلاتی لازم به عمل خواهد آمد.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

جنبش عدالت خواه دانشجویی

گفتنی است که طراح و میزبان سایت مبارزه هم شرکت “شبکه اردیبهشت” است. سایت مبارزه ضمن دعوت مسئولان این شرکت به رعایت اخلاق حرفه ای و اصول بی طرفی در مسائل جنبش دانشجویی، آمادگی دارد تا مستندات طرف مقابل را نیز منتشر نماید.

::::

۴ دیدگاه

  1. شبکه اردیبهشت :

    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب آقای رضا نساجی (مدیر محترم پایگاه مبارزه)

    احتمالا مطلع هستید که قرارداد وب سایت شما با این مجموعه مدتی است به پایان رسیده است و قرار گرفتن وب سایت شما بر روی سرور ما جز رفاقت و دوستی دلیلی نداشته است و از مرحله اخلاق حرفه‌ای هم فراتر است. اما اینکه ما را به اخلاق دعوت کرده‌اید ما هم شما را به وفای به عهد و پیمان دعوت می‌کنیم.

    همچون سایت شما که قرارداد میزبانی آن به پایان رسیده است، وب‌سایت عدالتخواهی نیز به همان مساله دچار شده بود و با همین توجیه از دسترس خارج شد و با توجه به اینکه دبیر جنبش عدالتخواه (که طرف قرارداد ما نیز بوده و قرارداد جدید طراحی سایت با نام ایشان منعقد گردیده است) به عنوان نماینده آن مجموعه بوده است، وب سایت مزبور با شرط تعهد آقای جعفری (دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی) به پرداخت سریع بدهی‌های آن تشکل به این مجموعه فنی، وب سایت مجدداً راه‌اندازی شد و مسائل فنی آن به دلیل معلوم نبودن وضعیت طرف حساب (که از نظر حقوقی بالاترین مقام یک سازمان طرف حساب مجموعه‌های بیرونی می‌تواند باشد و اکنون برای ما در ابهام است) به نهاد عالی‌تر آن تشکل در شورای نظارت جنبش عدالتخواه دانشجویی تحویل گردیده است و در اختیار آنان است.

    غیراخلاقی یا کارشکنی خواندن این کار از سوی شما و اطلاعیه‌ای که شما آن را منتشر کرده‌اید، ان شاء الله سهو بوده است و قصد نداشته‌اند عدم پرداخت چند ماهه بدهی‌های خود و کارشکنی‌ها در این مسیر را توجیه کنند.

    شبکه رسانه‌ای اردیبهشت

  2. یک جنبشی :

    جناب آقای محمد صالح مفتاح
    بنده چند سوال از شما دارم.
    چرا دقیقا بعد از قرار گرفتن اطلاعیه شورای مرکزی روی سایت عدالتخواهی، این سایت توسط شما از دسترس خارج می شود.
    چرا پس از تماس یکی از اعضای شورای مرکزی با شبکه اردیبهشت به جای اینکه دلایل خارج شدن سایت از دسترس به ایشان اعلام شود. گفته می شود این کار با دستور مستقیم آقای مفتاح بوده و ربطی به ما ندارد.
    چرا پس از دو روز باز با دستور شما کلیه اکانت های سایت در اختیار دوست عزیزتان آقای موسوی فرد قرار می گیرد. ایشان چه کاره تشکل است. شما که اساسنامه جنبش را می دانید. هیات نظارت فقط می تواند گزارشی به شورای عمومی ارائه کند.
    چرا همان روزی که سایت را به هیات نظارت می دهید اطلاعیه ابقای دبیر منتشر می شود و بلافاصله در رسانه متبوع شما یعنی سایت تریبون انعکاس داده می شود.
    آقای مفتاح این کار شما یعنی کمک به سوء استفاده از عنوان “جنبش عدالتخواه دانشجویی” قابل پیگیری قضایی است.
    آقای مفتاح شما بهتر از من می دانید سایت را دبیر مجموعه اداره نمی کند مسئول سایت اداره می کند که آقای محمدزاده بوده چرا بدون هماهنگی ایشان هر کار دلتان خواسته انجام داده اید.
    و هزار و یک چرای دیگر.

  3. ahmad :

    سلام
    تحلیل بنده این است که در شرایط کنونی در جنبش عدالت خواه دانشجویی، عده ای دارند اعمال قدرت می کنند. سایتی که قانوناً در اختیار شورای مرکزی جنبش است، در اختیار بعضی از اعضای شورای نظارت قرار می گیرد.
    برداشتی که بنده از اتفاقات رخ داده در جنبش می کنم، این است که قرار است عده ای حذف شوند و عده ای سکان جنبش را به شکل انحصاری به دست گیرند.
    البته به نظرم این پروژه از قبل تعریف شده است و نقطه شروعش هم بیانیه ادوار جنبش بعد از انتخابات بود که بطور غیرقانونی منتشر شد.
    جنبش عدالتخواه دانشجویی در این چهار ساله باید ابزار پیروزی جلیلی و جبهه پایداری در انتخابات آینده باشد. همین و بس. لذا هر صدای مخالفی باید در نطفه خفه شود و انگ ضد ولایت و ضد نظام بخورد.
    متاسفم.
    این آقایان بدانند که خودشان و رفتارهایشان شناخته شده است. اجازه استفاده ابزاری از جنبش به کسی داده نخواهد شد. بدانند که کسانی در بیرون مجموعه هستند که مجموعه را رصد می کنند و رفتارهای آقایان را هم می شناسند.

  4. احسان چنارانی :

    با سلام و تشکر فراوان از وب سایت مبارزه
    ضمن منتظر ماندن برای جواب دادن به سوالات یک جنبشی توسط آقای مفتاح بنده هم چند نکته را میگویم:چرا دقیقا پس از انتشار خبر استیضاح دبیر جنبش سایت را تعطیل کردید؟ یعنی دقیقا همان ساعت قرارداد تمام شد؟چرا تا قبل از آن به آقای محمدزاده که مسول ارتباط گیری با شما بوده و مسول سایت بودند هیچ اطلاعی داده نمیشود؟
    چرا دو روز بعد سایت بالا میاید و دقیقا هم زمان میشود با خبر شورای نظارت؟
    شما به چه حقی رمز ها را به شورای نظارت میدهید؟بنده به عنوان شورای مرکزی جنبش ضمن پاسخگویی صریح در این باب، متذکر میشوم که جا برای پیگیری روند قانونی این اتفاق باز است.
    و اینکه بنده بلافاصله پس از بسته شدن سایت با شبکه اردیبهشت تماس گرفتم و گفتند که با شما تماس بگیرم و بنده تماس گرفتم و شما جواب ندادید.
    این کار غیر قانونی شما به هیچ عنوان قابل توجیه نمیباشد و در صورت نیاز حتما از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + = 10