۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۶

پاسخ امام خمینی: چرا بعثت بزرگترین واقعه در زندگی بشر محسوب می شود؟

بزرگتر از رسول اکرم در عالمِ وجود نیست غیر از ذات مقدس حق تعالى و حادثه ‏اى بزرگتر از بعثت او هم نیست؛ بعثتى که بعثت «رسول ختمى» است و بزرگترین شخصیتهاى عالم امکان و بزرگترین قوانین الهى. و این حادثه در یک همچو روزى اتفاق افتاده است و این روز را بزرگ کرده است و شریف. و همچو روزى ما دیگر در ازل و ابد نداریم و نخواهیم‏ داشت.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): داشتن درکی درست از شخصیت، قیام، زندگی و حیات معصومین علیهم السلام، به ویژه حضرت ختمی مرتبت، امتیاژ ویژه ای است که امام خمینی(س) با نگرش خاص و نگاه منحصر به فرد خود از آن برخودار است و شاید به جا باشد اگر ادعا شود که این همه موفقیت‌های بی نظیر ایشان از برکات همین درک و دریافت است.

آن چه ذیلا ملاحظه می شود، شمه ای از این دریافت و پاسخی به سؤال “چرا بعثت بزرگترین واقعه در زندگی بشر محسوب می شود؟” است که به مناسبت عید مبعث و از قول آن بزرگوار ارائه می شود:

«اگر شرافت زمان به واسطه حادثه ‏اى است که در آن زمان واقع مى ‏شود، باید عرض کنم که روز بعثت رسول اکرم در سرتاسر دهر؛ «مِنَ الازَلِ الَى الابَد»، روزى شریفتر از آن نیست؛ براى اینکه حادثه‏ اى بزرگتر از این حادثه اتفاق نیفتاده. حوادث بسیار بزرگ در دنیا اتفاق افتاده است؛ بعثت انبیاى بزرگ، انبیاى اولوالعزم و بسیارى از حوادث بسیار بزرگ، لکن حادثه ‏اى بزرگتر از بعثت رسول اکرم نشده است و تصور هم ندارد که بشود؛ زیرا که، بزرگتر از رسول اکرم در عالمِ وجود نیست غیر از ذات مقدس حق تعالى و حادثه ‏اى بزرگتر از بعثت او هم نیست؛ بعثتى که بعثت «رسول ختمى» است و بزرگترین شخصیتهاى عالم امکان و بزرگترین قوانین الهى. و این حادثه در یک همچو روزى اتفاق افتاده است و این روز را بزرگ کرده است و شریف. و همچو روزى ما دیگر در ازل و ابد نداریم و نخواهیم‏ داشت.»

(‏صحیفه امام، ج‏۱۲، ص: ۴۱۹)

منبع: جماران

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

58 - = 48