۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲

پایانی بر خط قرمزهای فرضی اطراف رحیمی‌؟

خبر کوتاه بود و آنگونه که اعلام شده بود «معاون اول احمدی‌نژاد به پنج سال حبس و بازگرداندن مبلغ 5/8 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده است». از چندی پیش خبر آمده بود که پرونده محمدرضا رحیمی تا پایان مرداد ماه امسال تعیین تکلیف می‌شود. خبرهای متعدد از محکومیت او هم ظاهرا گواهی بر این است که یکی از پراهمیت‌ترین خط قرمزهای رییس دولت سابق دیگر در خط قرمز قرارندارد. رییس دولت سابق هم به کرات از او دفاع کرد و بارها دولتش را پاک‌ترین دولت تاریخ خواند. محمدرضا رحیمی اما گرایش های مختلفداشته است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): محمدرضا رحیمی، مرد خبرساز کابینه محمود احمدی‌نژاد هنوز هم خبرساز است؛ خبری که هرچند هنوز هم در ابهام است و برخی شایعه می‌خوانندش اما شایعه‌اش در حال قوت گرفتن است. او که روزی جزو خط قرمزهای احمدی‌نژاد بود حالا خط اطرافش سبز شده است؛ خبری که هر چند وکلیل رحیمی آن را تکذیب می‌کند اما روز گذشته در سایت‌های خبری دست به دست شد.

خبر کوتاه بود و آنگونه که اعلام شده بود «معاون اول احمدی‌نژاد به پنج سال حبس و بازگرداندن مبلغ ۵/۸ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده است». از چندی پیش خبر آمده بود که پرونده محمدرضا رحیمی تا پایان مرداد ماه امسال تعیین تکلیف می‌شود. خبرهای متعدد از محکومیت او هم ظاهرا گواهی بر این است که یکی از پراهمیت‌ترین خط قرمزهای رییس دولت سابق دیگر در خط قرمز قرارندارد. رییس دولت سابق هم به کرات از او دفاع کرد و بارها دولتش را پاک‌ترین دولت تاریخ خواند. محمدرضا رحیمی اما گرایش های مختلفداشته است.

در زمان استانداری‌اش در استان کردستان ارادت ویژه‌یی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نشان داد و کمی بعد محمود احمدی‌نژاد را فردی شبیه به یک پیامبر خواند. با این همه او این روزها اوضاع و احوال نامناسب‌تری نسبت به سایر اعضای کابینه احمدی‌نژاد دارد، هرچند که سال پیش برای ریاست‌جمهوری ثبت نام هم کرد. در یک سال اخیر که دولت محمود احمدی‌نژاد به پایان رسیده است، رحیمی جزو افرادی بود که کمتر در محافل عمومی و در کنار احمدی‌نژاد دیده شد. خبرهایی هم که هر چند وقت یک‌بار منتشر می‌شد تنها در مورد پرونده قضایی‌اش بود و شایعه روز گذشته رسانه‌ها نیز خبر جدیدی بود.

رسیدگی به فساد پرونده بیمه ایران و استانداری تهران آغازی بود برای پایان خط قرمزهای فرضی کابینه احمدی‌نژاد اما آنگونه که ایلنا گزارش داده است محمدرضا نادری گفت: ‌اخیرا مراجعه‌یی به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران داشتم که به من اعلام شد تاکنون حکمی برای موکلم صادر نشده و قاضی رسیدگی‌کننده در حال انشای حکم است.

وکیل معاون اول دولت دهم با انتقاد از این‌گونه فضاسازی‌های رسانه‌یی، اظهار کرد: معاون دادگاه کیفری استان تهران به بنده اعلام کرد که حکم بدوی دادگاه آقای رحیمی در اواخر مرداد صادر خواهد شد. از این رو برخی رسانه‌ها با دامن زدن به برخی شایعات و انتشار مطالب کذب به دنبال جلب خواننده بیشتر هستند. رحیمی و اطرافیانش اما امید زیادی به تبرئه شدن دارند آن‌گونه که وکیل وی با ابراز امیدواری برای اینکه موکلش از اتهامات تبرئه شود، گفت: باید جرمی به اثبات برسد تا بتوان برای متهم مجازات جزای نقدی و رد مال در نظر گرفت.

منبع: اعتماد

::::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

54 - 47 =