۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی بیرجند در حمایت از وزیر علوم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند به نمایندگی از دانشجویان این دانشگاه ضمن اعلام حمایت قاطع از دکتر فرجی دانا و عملکرد ایشان در طی این مدت، برخوردهای سیاسی و جناحی با وزیر محترم علوم را محکوم کرده و خواستار ادامه ی فعالیت دکتر فرجی دانا که مورد تایید دانشگاهیان است، هستیم.

faraji dana (2)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند با صدور بیانیه ای از وزیر علوم حمایت کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

“یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالأَقْرَبِینَ”

“ای اهل ایمان، نگهدار عدالت باشید و برای خدا گواهی دهید هر چند بر ضرر خود یا پدر و مادر و خویشان شما باشد” (نساء ۱۳۵)

بی‌تردید یکی از دلایل اقبال دانشجویان و دانشگاهیان به دولت جدید، امید به بازگشت تمامی امور به مسیر قانون و قانونگرایی است. مسیری که طی ۸سال گذشته به ورطه ی فراموشی سپرده شد و روزهای ناگواری را برای ملت رقم زد. دانشگاه نیز از این بی قانونی ها و افراطی گری ها بی نصیب نماند و روزگاری تلخ بر دانشگاه و دانشجو گذشت. بی اخلاقی هایی که موجب خون دل خوردن دانشجویانی شد که به دنبال عدالت و آزادی و حق طلبی بودند و بی قانونی ها و بی تدبیری ها را بر نمی تابیدند. سکوتی مرگبار فضای دانشگاه را در بر گرفت و این نهاد مقدس حال و روز خوبی را برای نیل به اهداف متعالی خود سپری نمی کرد.

اما با حماسه ۲۴ خرداد ماه ۹۲ و در پی آن قرار گرفتن دکتر فرجی دانا در راس وزارت علوم،تحقیقات و فناوری،نهال امید در دل دانشگاه و دانشگاهیان کاشته شد و دانشجویانی که سالها فضای رخوت انگیزی را تجربه کرده بودند هر چه بیشتر به بهبود فضای علمی و فرهنگی و ایجاد فضایی با نشاط در دانشگاه امیدوار شدند. حال که کمتر از یکسال از دوران وزارت دکتر فرجی دانا می گذرد، جامعه ی دانشجویی کشور بیش از پیش بر این باور است که به حق دکتر فرجی دانا در تلاش و تکاپو برای هر چه بیشتر رونق بخشیدن به فضای علمی و فرهنگی دانشگاههای کشور است و عدالت طلبی و حق طلبی را در عملکرد وزارت علوم به خوبی احساس می کند.

این روزها اما دانشگاه و دانشجویان دوباره شاهد منفعت طلبی و برخورد های سلیقه ای جریانی است که ظاهرا زنده شدن امید در دل دانشجویان به مذاقشان خوش نیامده است. عده ای که ۸سال سکوت و بی تحرکی را به دانشگاه تحمیل کردند و هر چه خواستند بر سر آن آوردند امروز دلواپس عملکرد وزارت علومی هستند که عملکرد آن منافعشان را به خطر انداخته است. جریانی که با چشمی بسته به روی حمایت های قاطع دانشگاهیان از وزیر علوم سلاح استیضاح به دست گرفته و به جای پاسداری از عدالت و حق، به دفاع از منافع خود می پردازد.

استیضاح باید مستند و مدلل به دلایل شفاف باشد و همانطور که هر عقل سلیمی شهادت می‌دهد، نتیجه فعالیتهای زیرساختی علمی به فاصله چندماهه مشخص نمی‌شود و کم‌باری درخت دانشگاه امروز نتیجه‌ی سهل انگاری‌های سالهای گذشته است. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستاریم به ریشه‌های اصلی مشکلات دانشگاهیان که همانا نتیجه‌ی بدرفتاری‌های چند سال گذشته با دانشجویان فعال و بدبینی به اساتید باسابقه بوده است، رسیدگی کنند. به زعم ما دانشجویان، اجازه‌ی انجام فعالیتهای فرهنگی در محیط دانشگاه و دفاع از مطالبات دانشجویی در قالب انجمنهای دانشجویی که طبق قوانین دانشگاه از حقوق دانشجویان است، منجر به اختلال در فضای دانشگاه نیست.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند به نمایندگی از دانشجویان این دانشگاه ضمن اعلام حمایت قاطع از دکتر فرجی دانا و عملکرد ایشان در طی این مدت، برخوردهای سیاسی و جناحی با وزیر محترم علوم را محکوم کرده و خواستار ادامه ی فعالیت دکتر فرجی دانا که مورد تایید دانشگاهیان است، هستیم.

امید است نهالی که به دست دولت تدبیر و امید کاشته و به دست دانشگاهیان پرورش داده می‌شود، به کمک نمایندگان مردم محافظت شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 83 = 84