۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۵

تناقضات قالیباف در تفکیک جنسیتی

گویا قرار نیست این داستان به این زودی‌ها تمام شود چرا که آقای شهردار هر از چندگاهی دوباره خود با طرح این موضوع به آن دامن می‌زند. قالیباف که روز گذشته در جمع اساتید بسیجی مشهد بوده با بیان اینکه «موافق تفکیک جنسیتی نیست» دوباره این سوژه را به صدر اخبار رسانه‌ها بازگرداند؛ اظهارنظری که برخی آن را تکراری و گروهی دیگر عقب‌نشینی ملایم سردار معنا کرده‌اند.

P-13مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): محمد باقر قالیباف، شهردار تهران روز گذشته اعلام کرد با تفکیک جنسیتی مخالف است. این در حالی است که حدود دو ماه پیش و بعد از بخشنامه پرحاشیه شهرداری در مورد «تفکیک جنسیتی» او در نماز جمعه تهران با اشاره به «غیرت دینی» از لزوم جداسازی کارمندان زن و مرد شهرداری با هدف تکریم زنان گفته بود.سخنان قالیباف اشاره‌یی مستقیم به تفکیک زنان از مردان بود. اما او هیچگاه زیر بار این «واژه» نرفت و بعد از آن بارها تاکید کرد که منظور من جدا کردن زنان از مردان نبوده است.

اما هر چه بود سردار چراغ اول را روشن کرده بود. این‌بار نوبت برخی از شهرداران مناطق مانند شهردار منطقه ۷ و گروهی از دیگرمدیران شهری بود که با تایید سخنان رییس خود، چند گام جلوتر از وی بردارند و تفکیک جنسیتی را در دستور کار خود قرار دهند. این موج که روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شد این‌بار به کرسی‌نشینان مجلس نیز کشیده شد. نمایندگان مجلس در نامه‌یی در این خصوص با اعلام حمایت از تفکیک جنسیتی در شهرداری، از دولت خواسته بودند این رویه را در سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نیز رعایت کنند. نامه‌یی که بعدها برخی از امضاکنندگان آن اعلام کرده بودند که تحت شرایطی خاص و جو حاکم آن را امضا کرده‌اند.

اما بازهم این پایان ماجرا نبود. چند روز بعد قائم‌مقام وزارت کار طی نامه‌یی به انتقاد از شهرداری این اقدام را مغایر کنوانسیون‌های جهانی دانست.

این نامه که گویا به مذاق طرفداران شهردار تهران به هیچ عنوان خوش نیامده بود، بهانه‌یی شد برای هجوم به دولت و وزیر کار. هجومی که در نهایت با نامه کدخدامنشانه وزیر کار کم‌فروغ شد و اندک اندک به فراموشی سپرده شد ولی گویا قرار نیست این داستان به این زودی‌ها تمام شود چرا که آقای شهردار هر از چندگاهی دوباره خود با طرح این موضوع به آن دامن می‌زند. قالیباف که روز گذشته در جمع اساتید بسیجی مشهد بوده با بیان اینکه «موافق تفکیک جنسیتی نیست» دوباره این سوژه را به صدر اخبار رسانه‌ها بازگرداند؛ اظهارنظری که برخی آن را تکراری و گروهی دیگر عقب‌نشینی ملایم سردار معنا کرده‌اند.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

76 + = 82