۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۹

تجمع «شین‌آبادی»‌ها در اعتراض به کم‌توجهی‌ آموزش‌وپرورش

خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه‌دیده «شین‌آباد»ی روز گذشته مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کرد‌ه‌اند. این سومین‌بار در طول سال‌جاری است که این دانش‌آموزان آسیب‌دیده و خانواده‌های آنها، در اعتراض به وعده‌های محقق نشده وزارت آموزش‌وپرورش در قبال آنها، اقدام به تجمع در مقابل ریاست‌جمهوری می‌کنند. دانش‌آموزان در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن عنوان شده بود: «ما دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی از وعده‌های شما خسته شده‌ایم»

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه‌دیده «شین‌آباد»ی روز گذشته مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کرد‌ه‌اند. این سومین‌بار در طول سال‌جاری است که این دانش‌آموزان آسیب‌دیده و خانواده‌های آنها، در اعتراض به وعده‌های محقق نشده وزارت آموزش‌وپرورش در قبال آنها، اقدام به تجمع در مقابل ریاست‌جمهوری می‌کنند. دانش‌آموزان در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن عنوان شده بود: «ما دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی از وعده‌های شما خسته شده‌ایم»

خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه‌دیده «شین‌آباد»ی ۲۵مرداد نیز به‌منظور احقاق حقوق خود مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کرده بودند. پدر نادیا صالح یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده «شین‌آباد»ی در این‌باره گفته بود: قرار بود به فرزندان ما مستمری تعلق بگیرد که هنوز بعد از گذشته حدود دوسال از این حادثه، این امر محقق نشده است، علاوه بر آن عنوان می‌کنند که چون فرزندان ما دختر هستند، تنها نیمی از دیه به آنها تعلق می‌گیرد. در حال حاضر وضعیت دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی به‌گونه‌ای است که ۱۲کودک مجروحی که سوختگی بالای ۴۰درصد دارند، یک‌سال‌ونیم است که یک‌پا در شهر خود و یک‌پا در تهران دارند تا معالجه شوند. یکی از این کودکان توانایی مادربودن خود را از دست داده است. پدران دانش‌آموزان شین‌آبادی در مسیر رفت‌وآمد به تهران و پرستاری از کودکانشان شغل خود را از دست داده‌اند. خبری از مستمری دانش‌آموزان نیست. خانواده‌ها از وضعیت درمانی کودکان خود ناراضی‌اند. دیه پرداختی به آنها، یوم‌الادا نیست و دیه سال ۱۳۹۲ به‌جای دیه سال ۱۳۹۳ به آنها پرداخت شده است و در کنار همه این موارد، ضرروزیان معنوی حاصل از این اتفاق که در یک‌محیط دولتی صورت گرفت، زندگی آنها را مختل کرده است. در همین رابطه آمنه راک، دانش‌آموز حادثه‌دیده شین‌آبادی در گفت‌وگو با «شرق»، علت حضور خود در مقابل ساختمان ریاست‌جمهوری را عدم رسیدگی به وضعیت آنها و عدم پاسخ‌دهی مسوولان اعلام کرد. وی افزود: هزینه دیه، مستمری و حق بیکاری پدر و مادرانمان را پس از گذشت دوسال از آن حادثه پرداخت نمی‌کنند و جوابی هم نمی‌دهند.

این دانش‌آموز حادثه‌دیده با بیان اینکه مستمری و حق بیکاری پدرومادرانمان را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: از دیه حدود ۴۰۰میلیون‌تومانی، می‌گویند حدود ۱۶۰میلیون آن را پرداخت می‌کنند که نسبت به این موضوع اعتراض داریم. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مابقی دانش‌آموزان حق و حقوق خود را دریافت کرده‌اند؟»، تصریح کرد: خیر، ۱۲دانش‌آموزی که در آن حادثه آسیب دیدیم هم‌اکنون در مقابل دفتر ریاست‌جمهوری حضور داریم. راک ادامه داد: در چندروز گذشته هم که اینجا حضور پیدا کردیم گفتند شما بروید جواب می‌دهیم که تاکنون هیچ پاسخی نداده‌اند. وی درخصوص همکاری و پیگیری آموزش‌وپرورش در این خصوص، گفت: آموزش‌وپرورش هم جواب نمی‌دهد، هیچ‌کدام جواب نمی‌دهند.

سکوت انتقاد‌برانگیز مسوولان آموزش‌وپرورش

اعتراض خانواده‌های «شین‌آباد»ی درشرایطی است که مسوولان آموزش‌وپرورش، به‌جای پاسخ به انتقاد افکارعمومی و سوالات رسانه‌ها؛ سکوت کرده‌اند و از مسوولیت‌پذیری در قبال دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی و خانواده آنان، شانه خالی می‌کنند. پیگیری‌های «شرق» از ساعات ابتدایی روز گذشته برای جویاشدن دلایل این انفعال آموزش‌وپرورش، با عدم‌پاسخگویی مسوولان آموزش‌وپرورش، به‌ویژه، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش همراه شد. یکی از والدین دانش‌آموزان «شین‌آباد»ی در این‌باره می‌گوید: «در مجموع دانش‌آموزان ما طی یک‌سال اخیر کمتر از دوماه در معرض آموزش بوده‌اند و در تمامی روزهایی که در تهران بودند یک‌معلم نیز برای تدریس به دانش‌آموزان در هتل فرهنگیان، محل اقامت ما حضور نداشته است.»

 منبع: شرق

 ::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

13 - 6 =