۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ دانشجویان منتظرند

وزارت علوم، الوعده وفاء !

واضح است هنوز اصلی ترین ایراد قانونی، یعنی داشتن حداقل 20 دفتر فعال در دانشگاه های سراسر کشور مرتفع نگشته است بنابرین وزارت علوم طبق قانون نه تنها نباید اجازه ی برگزاری هیچ انتخاباتی را با نام اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به این گروه بدهد که طبق وعده قبلی خود می بایست با این گروه برخورد کند. مطمئناً برخورد دولت تدبیر و امید که با شعار قانونگرایی بر کرسی قدرت نشسته است با این گروه در تاریخ جنبش دانشجویی ثبت خواهد شد و مسئولین وقت وزارت علوم باید برای همیشه پاسخگوی عملکرد خود باشند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سال گذشته و پس از اعتراض های گسترده تشکل های دانشجویی به روند غیرقانونی برگزاری انتخابات اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که طبق قانون می بایست حداقل با حضور ۲۰ دفتر انجمن اسلامی برگذار شود اما فقط با حضور نیم دار هشت انجمن اسلامی وابسته به جریانی خاص برگذار شده بود معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم پس از مماشات فراوان طی مصاحبه ای ضمن هشدار به این افراد اعلام کرد چنانچه تا شروع سال تحصیلی جدید مشکلات قانونی این مجموعه حل نشود با آنها برخورد خواهد شد.

اکنون در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید (۲۲ شهریور) این گروه قصد دارند (۲۱ شهریور) با برگزاری نشست سالانه انتخابات شورای مرکزی جدیدی را تحت عنوان شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت برگزار کنند در حالی که علی رغم مهلت یک ساله وزارت علوم هنوز نتوانسته اند مشکلات قانونی خود را بر طرف کنند.

انجمن های اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز،مشهد و لرستان در گذشته چندین بار هرگونه عضویت و یا ارتباط تشکیلاتی خود را با این مجموعه تکذیب کرده و آنها را غیر قانونی خوانده اند. انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی نیز اخیر خبر اعلام خروج خود را رسانه ای کرده است.

همچنین سایت خبری متعلق به این گروه با انتشار خبری تحت عنوان لیست انجمن های اسلامی که در این یک ساله به اتحادیه پیوسته اند نام ۹ انجمن اسلامی را به عنوان اعضای جدید این اتحادیه منتشر کرده است.

tah

 

اما نکته قابل توجه این است که اکثر غریب به اتفاق این تشکل ها در بدو تاسیس یا به عبارتی “تحکیم تاسیس” هستند و در شرایطی که تعداد بسیار زیادی از هیئات موسس انجمن های اسلامی از جمله هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه شهید چمران اهواز، هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه شیراز، هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یزد، هیأت موسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، هیأت موسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهرود و چندین و چند هیات مؤسس دیگر پشت در های بسته ی هیات های نظارت مدت مدیدی است در انتظار مجوز هستند، این تشکل ها تنها در مدت کوتاهی تاسیس شده اند.

چنانچه شائبه هایی که در مورد فرآیند تاسیس{همچون استفاده از پسوند هایی در پرانتز}، عضویت{ همچون رسمیت جلسه شورای عمومی و کمیسیون تشکیلات طبق اساسنامه تحکیم}، رای گیری ها {همچون توزیع حق رای ها بر مبنای خود ساخته }و اختلافات و اعتراضات برخی از این تشکل ها {همچون دانشگاه غیرانتفاعی سجاد مشهد که طبق کسب اطلاع مبارزه تا این لحظه درخواستی برای عضویت به گروه نفرستاده است} و همچنین طرح این موضوع که برخی از این تشکل ها هنوز انتخابات شورای مرکزی دانشگاه خود را برگزار نکرده اند لذا هیات موسس نمی تواند عضویت در اتحادیه را مصوب کند، بیان می شود را نادیده بگیریم اکنون با احتساب ۸ انجمنی که پیش از این در شمار همراهان این گروه بوده اند با اغماض به لیست ۱۷ تایی زیر می رسیم :

۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

۲- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه  الزهرا

۴- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

۵- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فناوری های نوین قوچان

۶- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد

۷- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی شریعتی

۸- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان

۹- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

۱۰- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد پرند

۱۱- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند

۱۲- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سجاد مشهد

۱۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی امیرکبیر اراک

۱۴- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

۱۵- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

۱۶- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۱۷- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه ( دفتر تحکیم وحدت)

که واضح است هنوز اصلی ترین ایراد قانونی، یعنی داشتن حداقل ۲۰ دفتر فعال در دانشگاه های سراسر کشور مرتفع نگشته است بنابرین وزارت علوم طبق قانون نه تنها نباید اجازه ی برگزاری هیچ انتخاباتی را با نام اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به این گروه بدهد که طبق وعده قبلی خود می بایست با این گروه برخورد کند. مطمئناً برخورد دولت تدبیر و امید که با شعار قانونگرایی بر کرسی قدرت نشسته است با این گروه در تاریخ جنبش دانشجویی ثبت خواهد شد و مسئولین وقت وزارت علوم باید برای همیشه پاسخگوی عملکرد خود باشند.

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 41 = 47