۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴

موضع ایشان اوج انسانیت بود

موضع حضرت آیت الله سیستانی اوج انسانیت بود و ما این همه همدردی و تعامل با فاجعه ایزدیان را تصور نمی کردیم، جایی که ایشان از بزرگی فاجعه اطلاع داشتند و این مایه دلگرمی ما بود و باعث شد احساس امنیت کنیم، چرا که ایشان گفتند ایزدیان امانتی بر گردن ما هستند، این سخنان به ما این احساس را داد که در کشوری هستیم که در آن فرقی میان مسیحی، مسلمان و ایزدی وجود ندارد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نمایندگانی از ایزدیان عراق پس از دیدار با حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی تأکید کردند که سخنان ایشان باعث دلگرمی و احساس طمأنینه آنها شده است.

نمایندگانی از اقلیت ایزدی در عراق با حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی دیدار کردند و پس از این دیدار، ضمن اعلام اینکه طی مدت اخیر بیش از سه هزار ایزدی به قتل رسیده، ۴۰۰ هزار تن آواره و بی خانمان شده و پنج هزار تن دیگر از جمله هزار و ۵۰۰ زن به دست عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش ربوده شده اند، تأکید کردند که سخنان این مرجع عالی قدر تشیع، به آنها دلگرمی داده و باعث شده احساس طمأنینه کنند.

در همین راستا، صائب خضر نایف، یکی از اعضای هیئت ایزدیان در کنفرانسی خبری پس از دیدار با حضرت آیت الله سیستانی در شهر نجف اشرف، با بیان اینکه هیئت نمایندگی آنها نامه ای از طرف “میر تحسین علی بگ”، امیر ایزیدیان عراق و جهان و رئیس شورای عالی روحانی ایزدی به دست این مرجع عالی قدر اهل تشیع رسانده، اظهار داشت: سلام و تشکر ایزدیان را محضر حضرت آیت الله سیستانی رساندیم به خاطر مواضع ایشان و همبستگی با ما در فاجعه سنجار و حوادث ربودن، کشتار و اسارت که با آنها روبرو شدیم،تشکر کردیم.

این عضو هیات ایزدی همچنین اعلام کرد که حضرت آیت الله العظمی سیستانی در بسیاری موارد با آنها هم نظر بوده، شناخت کامل و جامعی از درد و رنج های ایزدیان داشته و با آنها ابراز همدردی و همبستگی کرده اند.

وی افزود: ما علاوه بر پیام تشکر و قدردانی امیر ایزدیان عراق و جهان از مرجعیت اهل تشیع در نجف اشرف، برخی خواسته های خود از جمله درخواست کمک برای آوارگان را نیز به محضر حضرت آیت الله سیستانی رساندیم.

«صائب خضر نایف» با بیان اینکه صدها زن ربوده شده ایزدی همچنان در دستان گروه داعش می باشند، اعلام کرد که از مرجع عالی قدر اهل تشیع، سران عشایر و دولت عراق خواسته اند جهت نجات و آزادسازی زنان ربوده شده و همچنین کمک به آوارگان موجود در عراق و سوریه، دست به کار شوند.

دکتر «سعید بگ مراد»، پژوهشگر ایزدی مقیم آلمان نیز در این کنفرانس خبری اظهار داشت: پیام ما پیام تشکر و قدردانی از حضرت آیت الله سیستانی است به خاطر اظهارات، سخنان، موضع گیری ها و فتواهایی که صادر کرده و در آنها ریختن خون شهروندان عراقی از هر مذهب و قومیتی که باشند از جمله ایزدیان را حرام دانسته اند، صدور چنین فتواهایی باعث شدند شهروندان ایزدی احساس طمأنینه کنند و مطمئن شوند که مردمان شریفی وجود دارند که می توانند از آنها حمایت کرده و با آنها ابراز همدردی کنند.

این پژوهشگر ایزدی با بیان اینکه شهروندان ایزدی دچار فاجعه بزرگی شده و همانند شهروندان عراقی پیرو سایر ادیان و مذاهب از دست گروه داعش در امان نبوده اند، تصریح کرد: در نتیجه نسل کشی ایزدیان، بیش از سه هزار نفر به قتل رسیدند، پنج هزار تن ربوده شده و ۴۰۰ هزار تن دیگر نیز بی خانمان و آواره شهرهای دهوک، اربیل و زاخو شدند، در حال حاضر نیز ما آمار و اسامی هزار و ۵۰۰ زن ایزدی را داریم که در دستان عناصر وابسته به گروه داعش هستند و مورد تجاوز گروهی قرار می گیرند، هزار زن دیگر نیز هم اکنون در بازارهای موصل و سوریه به فروش می رسند.

سعید بگ مراد با تأکید بر اینکه خطر داعش نه تنها عراق، بلکه کل جهان را تهدید می کند، از کشورهای اروپایی و آمریکا خواست خطر تفکر افراط گرای این گروه را درک کنند.

وی افزود: موضع حضرت آیت الله سیستانی اوج انسانیت بود و ما این همه همدردی و تعامل با فاجعه ایزدیان را تصور نمی کردیم، جایی که ایشان از بزرگی فاجعه اطلاع داشتند و این مایه دلگرمی ما بود و باعث شد احساس امنیت کنیم، چرا که ایشان گفتند ایزدیان امانتی بر گردن ما هستند، این سخنان به ما این احساس را داد که در کشوری هستیم که در آن فرقی میان مسیحی، مسلمان و ایزدی وجود ندارد.

سعید بگ مراد همچنین اظهار داشت: هزاران تن از ایزدیان خود را برای ترک عراق و سفر به اروپا آماده می کنند، با این حال سخنان حضرت آیت الله سیستانی نقشه راهی برای ما جهت ماندن در کشور خواهد بود.

این پژوهشگر ایزدی تصریح کرد: کمک های آمریکا و اروپا در مقایسه با بزرگی فاجعه ایزدیان به اندازه مورد نیاز نمی باشد و با وجود اظهارات دو تن از وزیران آمریکا و آلمان، این دو کشور وعده های خود را در اعطای تسلیحات به اقلیم کردستان خلاصه کرده و هیچ گونه کمک های بشردوستانه بزرگی را ارائه ندادند.

منبع: شفقنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

69 - 68 =