۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷

آمارهای رسمی از برخی آسیب‌های اجتماعی

حدود ۶۰ درصد کودکان خیابان ایرانی هستند (سه میلیون نفر) که کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال ۴۵ درصد کل کودکان خیابانی را شامل می شوند، همچنین ۳۴ درصد از کودکان خیابانی در حال تحصیل هستند، ۴۰درصد ترک تحصیل کردند و ۲۴درصد از بچه ها اصلا به مدرسه نرفته اند .

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) :

تکدی‌گری: براساس آمارهای وزارت کشور بین سال‌های ۱۳۸۹-۱۳۸۶ در مجموع ۱۰۷۱۳۷ متکدی جمع‌آوری شده است که از این تعداد، ۲۱/۶۸ درصد مرد و ۷۹/۳۱ درصد زن هستند. از لحاظ تعداد متکدیان به تفکیک استان نیز همواره در طول سال‌های ۱۳۸۶-۱۳۸۹ بیشترین تعداد متکدیان دستگیر شده در یکی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و استان فارس و سیستان و بلوچستان و تهران سکونت داشتند.

اعتیاد: براساس آخرین آمار ارایه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و ۳۲۵ معتاد داریم که از این تعداد ۱۰ درصد زن هستند.

کودکان کار: حدود ۶۰ درصد کودکان خیابان ایرانی هستند (سه میلیون نفر) که کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال ۴۵ درصد کل کودکان خیابانی را شامل می شوند، همچنین ۳۴ درصد از کودکان خیابانی در حال تحصیل هستند، ۴۰درصد ترک تحصیل کردند و ۲۴درصد از بچه ها اصلا به مدرسه نرفته اند .

طلاق: براساس اعلام رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاق در سه ماه اول سال ۹۳ رشد چهار درصدی داشته است. بیشترین طلاق‌های ثبت‌شده زنان نیز مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌های ثبت شده مردان مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده است. در شش ماهه اول سال ۹۲ نسبت ازدواج به طلاق ۵/۵ بود.

جرایم و سرقت: براساس آمار پلیس آگاهی ناجا، شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع جرایم شاهد رشدی چهار درصدی بودیم. اوج افزایش سرقت‌ها در سال ۹۲ بود، در شش ماهه اول سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ سرقت‌ها ۳۳ درصد افزایش یافت. تهران، خراسان رضوی، فارس، لرستان، مازندران و آذربایجان شرقی و غربی از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین جرایم در آنجا رخ می‌دهد.

بیکاری: براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری جوانان در کشور بیش از ۲۶ درصد و نرخ بیکاری دانش‌آموخته‌های دانشگاهی بیش از ۴۰ درصد است.

طبق آخرین گزارش‌های ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران، تعداد بیکاران کشور در حال حاضر به بیش از ۵/۲ میلیون نفر بالغ می‌شود که از این تعداد تا ۴/۱ میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

منبع : اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

32 - = 31