۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه خبر داد :

اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه علامه تصحیح می شود

وی با اشاره به ایرادهای موجود در اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه علامه افزود: برای مثال یکی از موارد بی معنی و خارج از روند معمول در اساسنامه چگونگی حضور 7 عضو در شورای مرکزی است، به طوری که 5 عضو شورا به صورت انتخابی و 2 عضو دیگر منصوب شورای قبلی هستند معتقدیم که باید تمامی اعضای شورای مرکزی انتخابی باشند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که اخیرا از طیف غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت اعلام خروج کرده است در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران خبر از اصلاح اساسنامه ای داده است که در آن دو نفر از اعضای شورای مرکزی توسط شورای مرکزی قبل منصوب می شوند!!!

 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه اساسنامه این انجمن حاوی برخی ایرادها است، گفت: به دنبال تکمیل، تصحیح و تطبیق اساسنامه با آیین نامه تشکل های اسلامی داشجویان وزارت علوم هستیم و این مهم تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

 «هادی ذوالفقاری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشجویی ایرنا اظهار داشت: بر این اساس کمیته تطبیق اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه علامه از چندی پیش تشکیل و مقرر شد تا ۳ ماه آینده اساسنامه جدید را به شورای مرکزی انجمن پبشنهاد دهد تا پس از بررسی، برای تصویب نهایی به هیات نظارت بر تشکل های دانشجویان وزارت علوم ارایه شود.

وی با اشاره به ایرادهای موجود در اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه علامه افزود: برای مثال یکی از موارد بی معنی و خارج از روند معمول در اساسنامه چگونگی حضور ۷ عضو در شورای مرکزی است، به طوری که ۵ عضو شورا به صورت انتخابی و ۲ عضو دیگر منصوب شورای قبلی هستند معتقدیم که باید تمامی اعضای شورای مرکزی انتخابی باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه با یادآوری خروج این انجمن از دفتر تحکیم وحدت گفت: این موضوع تصمیم شورای مرکزی انجمن بود اما اعضای دفتر تحکیم وحدت پس از این تصمیم، مباحثی را مطرح کردند که با مطالعه اساسنامه انجمن می توانند، آگاه شوند.

ذوالفقاری افزود: دوستان در دفتر تحکیم وحدت به جای پرداختن به اصل مطلب، مسایلی درباره نحوه انتخاب افراد در شورای مرکزی انجمن و سایر موارد حاشیه ای مطرح کردند که اگر اظهارات آنان درباره خروج انجمن علامه از دفتر تحکیم حقیقیت داشت نیازی به پرداختن به مسایل حاشیه ای نبود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مطرح کردند که اگر شورای عمومی انجمن تشکیل نشده، پس دبیر انجمن هم عضو تشکیلات نیست. این در حالی است که طبق تبصره ای در اساسنامه عنوان شده که شورای ناظر می تواند افراد را بدون روال و تشربفات عضو تشکیلات کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه اظهار داشت: این تبصره با توجه به برگزار نشدن شورای عمومی انجمن طی دو سال اخیر، به روال تبدیل شده و افراد زیادی به این صورت عضو تشکیلات شدند.

ذوالفقاری با بیان این جمله که انجمن اسلامی علامه در گذشته وابسته مفرطی به دفتر تحکیم وحدت داشت ، گفت : با توجه به اینکه موضوع استقلال در دوره جدید مطرح شد بنابراین باید آمادگی مواجهه با هجمه های گوناگون را نیز می داشت .

وی ادامه داد: بر این اساس بحث استقلال از همه طیف ها و جناح های سیاسی را مطرح کردیم، چرا که نمی خواستیم انجمن اسلامی دانشگاه علامه بازیچه دست نهادهای درون و بیرون دانشگاه قرار گیرد. تکمیل، تصحیح و تطبق اساسنامه انجمن هم در این راستا صورت می گیرد.

وی همچنین در ادامه مصاحبه خود اعلام می دارد انجمن اسلامی فعلا به صورت مستقل فعالیت خود را دنبال می کند.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

70 - 60 =