۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱

شکایت اندر شکایت در پرونده مرتضوی

ییس سابق سازمان تامین اجتماعی با یک لحن توهین آمیز خطاب به ما گفت که «بعدا معلوم می‌شود که از کدام سرویس هستید»، ما این موضوع را به عنوان توهین به خود و همکاران وکیل‌مان تلقی کردیم

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

متشاکی از شاکی خود شکایت کرد. سعید مرتضوی از شاکی خود شکایت کرد و شاکی‌اش هم برای بار دوم از او شکایت کرد تا پرونده دادستان سابق و رییس سابق سازمان تامین اجتماعی وارد فازهای پیچیده‌تری شود. هنوز یک هفته از جلسه بازپرسی سعید مرتضوی در مورد پرونده سازمان تامین اجتماعی نگذشته است؛ جلسه بازپرسی‌ای که در آن برای دادستان سابق قرار کفالت دو میلیارد تومانی صادر شد. روز گذشته اما سعید مرتضوی شکایت عجیبی را در دادسرای ناحیه چهار تهران به ثبت رساند. عنوان شکایت «افترا و نشر اکاذیب» است و متشاکی «مصطفی ترک همدانی» یکی از شکات پرونده تامین اجتماعی. خبر روز گذشته منتشر شد اما ترک همدانی هم به «اعتماد» گفت  به دلیل برخوردی که روز جلسه بازپرسی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با او داشته پس از رویت شکایت او یک شکایت دیگر هم از مرتضوی کرده است. حالا علاوه بر پرونده‌های گذشته یک شکایت دیگر هم به مجموع شکایت‌های صورت گرفته از سعید مرتضوی افزوده می‌شود تا پرونده‌هایی که از او در قوه قضاییه وجود دارد قطور شود. پرونده سازمان تامین اجتماعی با شکایت هزار نفر از کارگران و گزارش تحقیق و تفحصی که از مجلس به قوه قضاییه رفت وارد فازهای جدی‌تری شد. رسیدگی جدی به پرونده از هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و نتیجه نخستین جلسه بازپرسی نیز به دو شکایت متقابل ختم شد. شکایت روز گذشته مرتضوی اما از نگاه برخی نوعی پیچیده کردن پرونده‌اش است تا شاید در مراحل رسیدگی آن کمی تاخیر ایجاد شود. در ادامه مصطفی ترک همدانی وکیلی که مرتضوی از او شکایت کرده است توضیحاتی را در مورد این شکایت جدید به«  اعتماد» می‌دهد که می‌خوانید:
روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دادستان سابق تهران از شما شکایتی کرده است. در جریان این شکایت هستید؟
بله من متوجه شدم که رییس سابق سازمان تامین اجتماعی از بنده در دادسرای ناحیه چهار تهران شکایت کرده است.
موضوع شکایت چیست؟
ظاهرا شکایت صورت گرفته از اینجانب به اتهام نشر اکاذیب و افترا بوده است.
علت دقیق این شکایت چه بوده است؟ آیا اطلاعی در این مورد دارید؟
بله. روز سوم آذرماه اینجانب با عنوان وکیل دادگستری به نمایندگی تعدادی از کارگران و همچنین به عنوان شاکی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی در جلسه بازپرسی ایشان شرکت کردم اما رییس سابق سازمان تامین اجتماعی در بدو ورود با یک لحن توهین‌آمیز به من و همکاران وکیلم اشاره کرده و پرسید که ما چه سمتی داریم؟ این در حالی بود که در جلسات پیش دادگاه نیز ما با یکدیگر برخورد داشتیم. البته بازپرس پاسخ ایشان را داده و اعلام کرد که من وکیل شکات پرونده هستم اما رییس سابق سازمان تامین اجتماعی با یک لحن توهین آمیز خطاب به ما گفت که «بعدا معلوم می‌شود که از کدام سرویس هستید»، ما این موضوع را به عنوان توهین به خود و همکاران وکیل‌مان تلقی کردیم، چراکه طبق قانون وکلا حین انجام کار دارای برخی تامینات هستند.
یعنی تصور می‌کنید که این شکایت به دلیل همان برخورد صورت گرفته است؟
بله ظاهرا رییس سابق سازمان تامین اجتماعی برای اینکه عقب نماند این شکایت را تحت عنوان «افترا و نشر اکاذیب» در دادسرای ناحیه چهار ثبت کرده است.
شما در مورد این شکایت چه واکنشی داشتید؟
من نیز روز گذشته طرح دعوایی را تحت عنوان «توهین به وکیل دادگستری» حین انجام وظیفه انجام دادم. البته من قصد انجام این طرح دعوا را پیش از این داشتم اما به دلیل برخی مشغله‌هایی که برایم پیش آمده بود این کار را فراموش کرده بودم.
فکر می‌کنید ملاک اصلی متهم شدن شما به نشر اکاذیب چه باشد؟
ظاهرا ملاک مصاحبه اینجانب در روز بعد از بازپرسی بوده است اما نمی‌دانم دقیقا منظور ایشان کدام یک از جملات من بوده است.
شما در جلسه دادسرا حضور پیدا می‌کنید؟
هر زمان که به دادسرا احضار شوم در جلسه حضور و از خود دفاع خواهم کرد.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

93 - = 91