۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ دكتر واعظ زاده: حمايت از نظام سوريه به نفع ملت ايران است

جمهوری اسلامی اعتقادی به بازدارندگی هسته‌ای ندارد

علی رغم تمام اشکالاتی که به نظام سوریه و نحوة برخورد آن با مخالفان وارد است سوریه را خط مقدم دفاع از ایران می‌دانیم و معتقدیم اگر نظام سوریه ساقط شود، توان بازدارندگی ما تضعیف می¬شود و پس از آن به سراغ لبنان و عراق خواهند رفت و لذا سیاست حمایت از دولت سوریه و جلوگیری از ساقط شدن آن را به نفع ملت و دولت ایران می‌دانم.

dr vaez 11«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر واعظ‌زاده با اشاره به وجود رابطه بین ایران و آمریکا بعد از انقلاب اسلامی تأکید کرد: رابطه یا عدم رابطه با آمریکا جزو اصول انقلاب نیست و براساس عزت و مصلحت کشور و با صلاحدید مقام معظم رهبری می‌توان در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

دکتر صادق واعظ‌زاده که در جمع اساتید و دانشجویان سخن می‌گفت با اشاره به اینکه قطع رابطة ایران و آمریکا توسط آمریکا صورت گرفته و پس از آن بود که امام (ره) این رابطه را رابطة گرگ و میش توصیف و از قطع آن ابراز خرسندی کردند، تصریح کرد: رابطة ایران و آمریکا در صورتی قابل برقراری است که آمریکا سیاست خصمانه خود را در قبال ایران تغییر دهد و البته تجربة کشورهای دیگر نشان داده که برقراری رابطه با آمریکا به معنای رفع مشکلات ما با آمریکا نخواهد بود همچنان که با وجود برقراری رابطة بین آمریکا و روسیه هنوز سرمایه‌گذاری مناسب از سوی آمریکایی‌ها در روسیه نشده و حتی در موضعی کاملاً خصمانه آمریکا نتیجة انتخابات ریاست جمهوری روسیه را زیر سؤال برد.

واعظ‌زاده، عزت و مصلحت را دو بال سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد وگفت: باید بر اساس حکمت مشخص کنیم که در سیاست خارجی خود کجا تعامل و کجا مقابله کنیم.

وی‌ تأکید کرد با همکاری حلقة مشاوران خود و با اشراف کامل به رویکردهای سیاسی آمریکا، سیاست قاطع و عاقلانه‌ای در قبال آمریکا طراحی کرده که درصورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب عزت و مصلحت نظام اجرایی خواهد شد.

واعظ‌زاده با بیان اینکه در سایر حوزه‌های سیاست خارجی از جمله مذاکرات هسته‌ای، سیاست‌های بسیار روشنی در چهارچوب اصول و منافع جمهوری اسلامی تدوین کرده است. در مورد مسالة هسته‌ای گفت: براساس نظریة «بازدارندگی هسته‌ای» از آنجا که ایران مورد تهدید نظامی قرار گرفته، کشورهای غربی انتظار دارند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد ولی جمهوری اسلامی اساساً اعتقادی به نظریة بازدارندگی هسته‌ای ندارند و معتقد است ما وضعیتی داریم که بدون بمب هسته‌ای نیز حتی بزرگترین قدرت‌ها در صورت حمله به ایران هزینة بسیار گزافی را خواهند پرداخت که تجربة دفاع مقدس مؤیدی بر این امر است. در واقع ایران نظریة «بازدارندگی غیر هسته‌ای» را به دنیا عرضه کرده که براساس آن هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی دربارة آیندة سوریه و سیاست جمهوری اسلامی در قبال حکومت اسلامی گفت: علی رغم تمام اشکالاتی که به نظام سوریه و نحوة برخورد آن با مخالفان وارد است سوریه را خط مقدم دفاع از ایران می‌دانیم و معتقدیم اگر نظام سوریه ساقط شود، توان بازدارندگی ما تضعیف می¬شود و پس از آن به سراغ لبنان و عراق خواهند رفت و لذا سیاست حمایت از دولت سوریه و جلوگیری از ساقط شدن آن را به نفع ملت و دولت ایران می‌دانم.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 3 =