۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ در اتفاقی بی سابقه :

دعوت یک نهاد امنیتی از تشکل‌های دانشجویی برای شرکت در یک نشست!

این اقدام که واکنش بقیه‌ی اعضا را به دنبال دارد با مخالفت‌های جدی‌ای مواجه شده و تمرد سایر اعضا از شرکت در این نشست را به همراه دارد. در این هنگام مجددا حامی ذی‌نفوذ این حلقه یعنی یک نهاد امنیتی که دخالت‌ها و حمایت‌های خود را عریان کرده است وارد شده و با تماس با برخی از تشکل‌ها از آنها می‌خواهد موکدا در این نشست شرکت کنند. اقدامی بی‌سابقه که از عمق فاجعه و زد و بند‌های خطرناک پشت پرده‌ی حلقه‌ی امنیتی شاخه داخل کشور انجمن علوم پزشکی شیراز با یک نهاد امنیتی و احتمالا خروجی این نشست پرده بر‌می‌دارد!

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

* این مطلب یک گزارش رسانه ای ست و الزاما موضع تشکیلاتی انجمن های اسلامی نیست.

دو سال پیش در چنین روز‌هایی پس از آنکه جنجال برانگیز شدن اختلافات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجهه‌ی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام را خدشه‌دار کرد و حقیقت‌طلبان این مجموعه را به راه‌اندازی کمیته حقیقت‌یاب کشاند. کمیته‌ای که متشکل از پنج تشکل دانشجویی به نمایندگی از همه تشکل‌ها و البته با موافقت انجمن مذکور راهی شیراز شد تا طی نشستی دو روزه صحت ادعا‌های مطروحه را بررسی کند.
این کمیته پس از چند جلسه با حقایقی بهت‌برانگیز رو به رو می‌شود تاجاییکه اعضای کمیته به این نتیجه می‌رسند که انتشار این جزئیات تکان‌دهنده آبروی کل مجموعه را خواهد برد و لکه‌ی ننگی برای همگی خواهد بود. لذا علی رغم آماده‌سازی گزارشی مفصل و مستدل همراه با مستندات، تصمیم بر آن می شود که صرفا رای نهایی این کمیته منتشر شود.
رای ای که «لغو عضویت» انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ضروری و تخلفات آن را محرز می‌داند.
هرچند آن جزئیات تکان دهنده تاکنون نیز منتشر نشده است اما ظاهرا شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که نه تنها آن جزئیات لازم است منتشر شود بلکه متاسفانه وقاحت آن حلقه برای تشکل‌فروشی و دانشجو‌فروشی نیز چند برابر شده است.
پس از اعلام رای کمیته‌ی حقیقت‌یاب، توطئه‌ی انجمن علوم پزشکی شیراز که قصد داشت از آبروی تشکل‌های عضو اتحادیه برای تبرئه‌ی خود و صف‌آرایی در مقابل مخالفانش استفاده کند خنثی و فعالیت این انجمن تعلیق شد.

هرچند نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و عوامل اصولگرایان تمام تلاش خود را برای بازگشایی این انجمن کردند اما در آن برهه راه به جایی نبردند حتی سرتیم داخل کشور این حلقه شبانه خود را به محل برگزاری مراسم روزدانشجوی آن سال میرساند تا به هر نحوی شده است بتواند به نمایندگی از این اتحادیه در مقابل رییس جمهور سخنرانی کند. اما هوشیاری اعضای اتحادیه منجر به خنثی سازی این توطئه شده و نهایتا دبیر انجمن اسلامی دانشگاه ایلام در آن جلسه به نمایندگی از اتحادیه سخنرانی می‌کند.
وقتی این حلقه‌ی خطرناک اعضای اتحادیه را در مقابل خود دیدند با شروع یک حرکت خزنده و قبیح اقدام به یارکشی و تهدید و تطمیع برخی از اعضای اتحادیه کرده و پس از برداشتن نقاب خود علنا باهمکاری مستقیم با یک نهاد امنیتی برای مخالفان خود اقدام به پرونده سازی کردند به نحوی که طی یک‌سال گذشته تعدادی از این فعالین دانشجویی این اتحادیه احضار شده اند و مستقیما از آنها خواسته شده است دست از مخالفت با انجمن اسلامی علوم پزشکی بردارند و اجازه بدهند این تشکل به اتحادیه بازگردد!
نکته بسیار تکان‌دهنده‌ی این احضار‌ها استناد ماموران امنیتی به گزارش‌های سراسر کذبی ست که مخبر آن، یکی از اعضای حلقه‌ی امنیتی داخل‌کشور انجمن اسلامی علوم پزشکی شیراز است.
برای مثال به استناد گزارش مخبر اطلاعاتی آن حلقه، به برخی فعالین گفته شده است که شما قصد ادغام مجموعه خط امام را در شورای احیا (اتحادیه تادم فعلی) داشته‌اید! در حالیکه اتفاقا اصلی‌ترین ویژگی آن فعالین مخالفت مستمر با همکاری با طیف علامه (شورای احیا) و اعتراض به میان‌تهی شدن اتحادیه از مواضع خط امامی بوده است. لذا این اتهام هیچ گونه نسبتی مطلقا با ماهیت احضار شدگان نداشته است. و جای بسی تاسف برای یک نهاد امنیتی است که به چنین گزارشات سراسر کذب این افراد معلوم الحال استناد می‌کند!
با ادامه‌ی حمایت عریان نهادامنیتی از شاخه‌ی دانشجویی خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با استفاده از بی‌اطلاعی و انفعال تیم مدیریتی جدید آن در اولین روزهای آغاز به کار رییس جدید دانشگاه فشار‌‌ها نتیجه می‌دهد و کلید دفاتر این تشکل به حلقه‌ی امنیتی داده میشود و از تعلیق خارج می‌شوند.
هرچند این حلقه تا امروز نتوانسته است هیچ فعالیتی در دانشگاه انجام بدهد اما در فضای کشوری مجددا فعال شده است و قصد دارد به درون اتحادیه بازگردد.

همزمان تعدادی از تشکل‌های این مجموعه که روند راکد فعلی را برنتافتند و تصمیم داشتند به دور از اختلافات وضعیت این مجموعه را ساماندهی کنند تصمیم به برگزاری نشستی با حضور همه ی اعضا به علاوه‌ی انجمن علوم پزشکی شیراز می‌گیرند. تصمیمی که عملا خلاف رای کمیته‌ی حقیقت‌یاب بوده و مجددا پای این تشکل را به اتحادیه باز می‌کند.
میزبانان این نشست می‌گویند تلاششان برای برگزاری این نشست با خرابکاری یکی از مدعوین ناکام مانده است. آنها می‌گویند گزارشات کذبی از محتوای این نشست برای یک نهاد امنیتی ارسال شده است و با دستور آن نهاد دانشگاه نشست را کنسل کرده است.

پس از این اتفاق، یک عضو دیگر نیز به نمایندگی از بقیه اعضا تلاش میکند میزبان این نشست باشد اما وی نیز با موانع جدی رو میشود اما در همین هنگام انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یزد که در جریان یارکشی‌های سال گذشته به حامیان حلقه ‌ی امنیتی پیوسته بود بدون اطلاع بقیه‌ی اعضا و با دستور و لیدری انجمن علوم پزشکی شیراز اقدام به اعلام برگزاری نشست میکند!

این اقدام که واکنش بقیه‌ی اعضا را به دنبال دارد با مخالفت‌های جدی‌ای مواجه شده و تمرد سایر اعضا از شرکت در این نشست را به همراه دارد.
در این هنگام مجددا حامی ذی‌نفوذ این حلقه یعنی یک نهاد امنیتی که دخالت‌ها و حمایت‌های خود را عریان کرده است وارد شده و با تماس با برخی از تشکل‌ها از آنها می‌خواهد موکدا در این نشست شرکت کنند.
اقدامی بی‌سابقه که از عمق فاجعه و زد و بند‌های خطرناک پشت پرده‌ی حلقه‌ی امنیتی شاخه داخل کشور انجمن علوم پزشکی شیراز با یک نهاد امنیتی و احتمالا خروجی این نشست پرده بر‌می‌دارد!

این نشست قرار است پنج شنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ تیرماه در یزد برگزار شود و تاکنون مشخص نیست چند تشکل تسلیم فشارهای خارجی یا جذب این حلقه‌ی امنیتی شدند.

باید خون گریست به حال اتحادیه‌ای که با شعار استقلال دانشجویی از احزاب و نهادهای قدرت تشکیل شد اما خودفروشی و مطامع شخصی برخی از افراد آن‌ را به این روزگار کشانده است که نشستی به نام آن و با تشویق یک نهاد امنیتی برگزار میشود و به جای اعتقاد راسخ به گفتمان خط امام، که از آن میان تهی شده است، عملا فقط نام امام(س) را به یدک می‌کشد. باید دید آیا انجمن هایی که هنوز ماهیت گفتمانی و دانشجویی خود را از دست نداده اند می توانند این اتحادیه را از خطر استحاله و تحریف نجات دهند یا خیر

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

53 - 50 =