۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸ حسام رضایی:

نقدی بر فضای انتخابات

هیچ گونه انطباق سیاسی و عقیدتی بین ما دانشجویان معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی و جریانات فتنه و انحرافی وجود ندارد.منظور بنده از حضور همه جریانات سیاسی در عرصه مهم انتخابات، جریاناتی هستند که خدمت گذاری به مردم را نیت کرده اند. البته این خدمت گذاری در صورتی محقق خواهد شدکه نامزدهای محترم انتخابات، برلزوم برنامه محوری­ در شعارهای انتخاباتی شان تاکید و بر اجرایی شدن آن اهتمام ورزند .

 hesamrezaei«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

حسام رضایی (از اعضای هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک):
طبق سنوات هر سال، رهبر معظم انقلاب (حفظه اله) در اولین روز از سال در حرم مطهر رضوی حضور یافتند و در بخشی از سخنان گوهربارشان بر لزوم شرکت همه آرا و سلیقه ها در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم تاکید موکد فرمودند. این سخن حکیمانه گواهی است بر تیزبینی و عمق نگرش ناخدای کشتی انقلاب بر اوضاع سیاسی کشور. چرا که ایشان به خوبی دریافته اند بدون حضور حداکثری همه جریان های سیاسی در انتخابات پیش رو، فضای اندرونی جامعه دچار نوعی رخوت و ملال خواهد شد.

از فردای آن روز، اشخاصی که خود را دایه دار ولایتمداری می دانند و حاضرند از سخنان رهبر انقلاب به هر شیوه و مسلکی که خودشان مایلند برداشت مفهومی  کنند به این صحبت های حکیمانه خط قرمزهای نابخردانه همراه با غرض ورزی های شخصی نسبت دادند و با رفتارهایی تفرقه افکنانه، افراد خاصی را از حضور احتمالی در لیست نامزدهای انتخاباتی منع کردند. اگر به سبقه سیاسی این جماعت نگاهی اجمالی داشته باشیم خواهیم دید که چیزی از رزومه کاری آنان بیرون نمی آید!

حال در چنین شرایطی که کشور در حساس ترین برهه زمانی خود به سر می برد, آیا این تفسیرهای طول و دراز همراه با نوعی بی بصیرتی سیاسی از فرمایشات رهبر انقلاب، در وهله اول، جفای بر مقام پر شان ولایت فقیه و در وهله دوم، ظلم به شخص رهبری انقلاب نیست؟ چرا این افراد، کج فهمی های خودشان را منطبقی عینی بر سخنان رهبر انقلاب می دانند و به هیچ فرد و گروهی مجال خودنمایی در عرصه انتخابات را نمی دهند؟ آیا این گونه رفتارهای مشمئز کننده، راه را بر دیکتاتوری سیاسی باز نمی کند؟ آیا این گونه تاویل های عجولانه­، شائبه ایجاد نوعی فضای مسکوت از سوی شخص رهبر انقلاب راایجاد نمی کند؟ البته هر شخص عاقله مندی که تفکرات منطقی رهبر انقلاب را رصد کند، پی به این مساله خواهد برد که این گونه عقده گشایی های سیاسی، ارتباطی با اصول نظام و منویات رهبری انقلاب ندارد.

در این جا لازم می دانم که نکته ای را متذکر شوم و آن اینکه، هیچ گونه انطباق سیاسی و عقیدتی بین ما دانشجویان معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی و جریانات فتنه و انحرافی وجود ندارد.منظور بنده از حضور همه جریانات سیاسی در عرصه مهم انتخابات، جریاناتی هستند که خدمت گذاری به مردم را نیت کرده اند. البته این خدمت گذاری در صورتی محقق خواهد شدکه نامزدهای محترم انتخابات، برلزوم برنامه محوری­ در شعارهای انتخاباتی شان تاکید و بر اجرایی شدن آن اهتمام ورزند وگرنه به آن صورت، تنهاچیزی که در این سال های اخیر شاهد نبودیم، خدمت گذاری به معنای ریشه ای و کلان بود. چرا که دولت محترم فعلی، پس زمینه فکری و در عین حال علمی و منطقی از کار سنگین اجرایی کشور نداشت و متاسفانه شد آن چه شد!

دیگر گذشت آن زمان که از این شهر به آن شهر کارناوال افتخار راه بیاندازیم و با پول شیرین نفت، حفره های عمیق ضعف مدیریتی مان را پر کنیم. چندی پیش رهبر انقلاب نیز که به بیان معیارهای کاندیدای اصلح پرداخته بودند، بحث برنامه محوری در دولت آینده راجدی توصیف کردند. از این مساله مهم نیز نباید غافل شویم که باب مطالبه گری اصولی از نامزدهای محترم انتخابات، باید توسط توده مردم و بالاخص قشر فرهیخته دانشجو باز شود که این وظیفه خطیر و انقلابی، به نقش کلیدی مردم به عنوان ولی نعمتان نظام اشاره ای بس مبرهن دارد. به طور حتم اگر برنامه محوری در دولت آینده و ارائه راه کارهای منطقی و امکان پذیر برای باز کردن گره های کور مصائب کشور جدی گرفته شود، دیگر شاهد اتوبوس اتوبوس لیست نامزدها از سوی جناح های سیاسی نخواهیم بود و عزیزان نامزد احساس وصف ناپذیر تکلیف را در جای دیگری و در زمان دیگری خرج خواهند کرد!

منبع:تحکیم نیوز

Top of Form

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

8 + = 12